1

انتقاد صریح رسانه منسوب به فریدون جیرانی از انفعال سه ساله خانه سینما+عکس

سینماژورنال: فریدون جیرانی فیلمساز و روزنامه نگار قدیمی سینمای ایران که از شهریورماه سال قبل تا قبل از ماه رمضان امسال روزنامه “سینما” را مدیریت می کرد طی همه ماههای انتشار این روزنامه کمتر پیش آمد که نقدی صریح درباره انفعال صنفی بیش از حد خانه سینما منتشر کند.

به گزارش سینماژورنال حتی در جریان نامه نگاری بیشتر از 400 نفر از بدنه سینما به رییس جمهوری و تشریح اوضاع نابسامان رفاهی صنف سینمای ایران(اینجا را بخوانید) هم بازخورد رسانه ای مطلوبی در این رسانه دیده نشد.

با این حال بعد از تعطیلی انتشار روزنامه و در روزهایی که کانال روزنامه “سینما” جور عدم انتشار آن را به دوش می کشد صراحت بیشتری را از این رسانه دیده ایم.

در یکی از تازه ترین مطالب منتشرشده در این کانال به صراحت انفعال خانه سینما در سه سال اخیر و بعد از اتفاقات مختلفی که گریبان صنف سینمای ایران را گرفته به چالش کشیده شده است.

خانه سکوت

این رسانه خبری با انتخاب تیتر “خانه سکوت” نوشته است: با آغاز به کار دولت یازدهم و بازگشایی مجدد خانه سینما. این نهاد در مقابل اتفاقات ریز و درشت سینمای ایران در این سه سال سیاست سکوت پیشه کرده.

رسانه منسوب به جیرانی با اشاره به مطلب جنجالی یک هفته نامه اصولگرا که در آن واژه “د..ث کیست؟” در کنار تصویر برخی از هنرمندان حاضر در جشن حافظ آمده بود، افزوده است: بدون توجه به مواضع و اختلافات، حاضران در جشن حافظ از اعضای صنوف مختلف تشکیل دهنده خانه سینما هستند. آیا خانه سینما در مقابل توهین به آنها هم سکوت خواهد کرد؟ آیا سکوت خانه سینما نتیجه ای جز تندتر شدن مواضع در مقابل سینمای ایران و سینماگران داشته است؟

این رسانه سپس اتفاقاتی مانند توقیف “عصبانی نیستم”، توقیف “خانه پدری”، ماجرای پخش تیزرها از شبکه های ماهواره ای، قصور در درمان کیارستمی، توهین به داریوش مهرجویی و توهین تند نشریه “یالثارات” به برخی از هنرمندان حاضر در جشن حافظ را به عنوان مصادیقی از ماجراهایی دانسته است که در این سالها متوجه اهالی سینما شد اما موضع خانه سینما در قبال این ماجراها فقط سکوت بود!

مطلب رسانه منسوب به فریدون جیرانی
مطلب رسانه منسوب به فریدون جیرانی