1

انتقاد سردبیر سابق «کایه دو سینما» از برگزاری جداگانه بین‌الملل فجر⇐باعث تأسف است که این دو جشنواره کنار هم برگزار نمی‌شود/بخش ملی فجر است که اهمیت دارد/به ایران آمده بودم که فیلمهای ایرانی را ببینم/فیلمهای خارجی را میشود در جشنواره‌های دیگر هم دید

سینماروزان: در حالی که از همان آغاز جدایی بودجه‌خوار بین الملل از فجر که با دستور رییس معزول سینما برگزار شد اغلب رسانه های مستقل بر ایرادات وارده بر این جدایی تأکید کرده بودند اما حجت ا.. ایوبی تا آخرین لحظات حضورش در سازمان سینمایی بر این جدایی تأکید کرد تا محمدمهدی حیدریان هم در کار انجام شده قرار گیرد و سومین دوره برگزاری جداگانه بین‌الملل هم رقم بخورد.

انتقادات وارده به کم مخاطب بودن سومین دوره برگزاری جداگانه بین الملل فجر علیرغم صرف هزینه میلیاردی برای آن هرچند از سوی برگزارکنندگان این رویداد جدی گرفته نشد اما حالا ژان میشل فرودون منتقد «کایه دو سینما» در گفتگو با «مهر» به صراحت بر اعتبار بخش ملی جشنواره تأکید کرده و از این گفته که دوست داشته برای دیدن فیلمهای ایرانی به جشنواره بیاید نه یک سری آثار خارجی که در جشنواره های دیگر هم دیده است.

ژان میشل فرودون با اشاره به جشنواره ای موسوم به جهانی فجر گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر به تمام استانداردهای یک جشنواره بین المللی دست پیدا کرده است و خوشحالم که در این دوره از جشنواره حضور دارم و می توانم دوستان ایرانی خود را ببینم. تنها چیزی که خیلی من را در این جشنواره متاسف کرد این است که بین جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر فاصله زمانی وجود دارد و این دو جشنواره در کنار هم برگزار نمی شود.

وی ادامه داد: در واقع من به ایران آمده ام که فیلم های ایرانی را ببینم زیرا فیلم های خارجی را که می شود در جشنواره های مختلفی که در سراسر دنیا برگزار می شود، دید. فکر می کنم بخش ملی جشنواره فیلم فجر از اهمیت بسیاری برخوردار است و بسیاری از مهمانان آمده اند که آثار سینمای ایران را هم ببینند.