1

انتقاد خانواده شهید جهان آرا از سریال “کیمیا”

سینماژورنال: یکی از اعضای خانواده شهید محمدعلی جهان‌آرا در بیانیه‌ای از نحوه نمایش شخصیت این شهید در سریال «کیمیا» انتقاد کرد.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “ایسنا” در این بیانیه آمده است:

صد حیف که نپذیرفتند تصویری درست و واقعی از شهید جهان آرا ارائه کنند

مردم بزرگوار ایران اسلامی، دو سال از تلاش ما برای ارائه تصویری درست و منطبق با حقایق تاریخی از شهید محمدعلی جهان‌آرا در سریال «کیمیا» می‌گذرد.

در این دو سال سخت، ناباورانه رنج توهین و بداخلاقی جمعی از دست‌اندرکاران تهیه سریال و بدعهدی مسئولان رسانه ملی بر شانه‌مان سنگینی کرد.

با تمام این جفاها و صرف‌نظر از قسمت‌های غیرواقعی مربوط به شهید جهان‌آرا، اینک این سریال توانسته گوشه‌هایی از مظلومیت خرمشهر عزیز را به تصویر بکشد ولی صد حیف که دست‌اندرکاران تولید سریال و مسئولان رسانه ملی نپذیرفتند که یا تصویری درست و واقعی از شهید محمدعلی جهان‌آرا نمایش دهند و یا به حرمت صداقت و راستی و امانت‌داری آن را وسیله تبلیغات صرف نکنند یا آن را حذف کنند!

خلف وعده آشکار رسانه ملی با خانواده جهان آرا

و با وجود توافق مسئولان ارشد صدا و سیما و خانواده جهان‌آرا، در جلسه دیرهنگام حضوری هفدهم آبان امسال مبنی بر حذف کامل نقش شهید جهان‌آرا به دلیل تحریفات و اشتباهات تاریخی و دیالوگی،با ما خلف وعده کردند! خلف وعده آشکار رسانه ملی با خانواده جهان آرا دور از انتظار بود.

هم میهنان عزیز آن نقشی که در سریال “کیمیا” منسوب به محمد جهان آرا می‌شناسید و با بازی آقای حامد بهداد ارائه شد، تنها زاییده تصورات نویسنده و البته قدرت هنری بازیگر این نقش است و متاسفانه، ما، همرزمان و دوستان آن شهید را بی‌دلیل در حسرت تطبیقش با واقعیت باقی گذاردند.

عجالتا ما هم مثل شما تنها با جملات مخدوش یا تحریف شده آن شهید در دیالوگ‌های سریال مواجه شدیم و با تأسف در انتظار فرصتی دوباره در تاریخ ایران می‌مانیم تا شاید اخلاق و هنر توأمان اجازه بروز و تجلی واقعیات جنگ تحمیلی را بدهند.