1

انتقاد جامعه صنفی تهیه‌کنندگان از توقیف تلویزیونی «خرگیوش»⇐این رفتارها آدمی را یاد بازی دولت و دلار و… می‌اندازد!/مگر نه اینکه رهبری بر حمایت از کالای ایرانی تأکید کرده پس چرا یک محصول کامل بخش خصوصی گرفتار تحریم تلویزیونی شده؟/برای یک بار هم که شده به شعار سال با شعور کامل توجه کنید

سینماروزان: «خرگیوش» از جمله محصولات بخش خصوصی سینمای ایران است که در روندی بی دلیل با توقیف تلویزیونی روبرو شده و اجازه پخش تیزرهای تلویزیونیش لغو شده است.

به گزارش سینماروزان در سکوت دامنگیر خانه سینما که هیچ گاه در هنگامه چنین تبعیضهایی به انتقاد از مسببان نپرداخته جامعه صنفی تهیه کنندگان سینما به عنوان قدیمی ترین صنف قانونی سینمای ایران با انتشار بیانیه ای سرگشاه به انتقاد از روند حاکم بر توقیف تلویزیونی «خرگیوش» در سال حمایت از کالای ایرانی پرداخته است.

متن بیانیه جامعه صنفی تهیه کنندگان را بخوانید:

خودسانسورى و اين همه آشفته حالى در سيما، عدم ثبات در تصميم گيرى ها، توليد قوانين لحظه اى و تصميم گيرى هاى آنى و شبانه به منظور  قلع و قمع سريال ها و برنامه هاى داراى مخاطب و اعمال سانسور مجدّد براى پخش تكرار برنامه ها همه و همه عاملى براى دفع مخاطب بيشتر  طى سالهاى عمر رسانه ملى بوده و خواهد بود!

اعمال تمام رفتارهايى كه موجب سلب اعتماد مردم از رسانه عريض و طويل سيما با ساختمانهاى گسترده و كاركنان كثيرش ميشود ، بى اختيار آدم را ياد بازى دولت و دلار و… مي اندازد كه هر دو حاصل عدم تدبير ،كارشناسى و اعمال سليقه شخصى به جاى قانون است ، به ما نشان ميدهد آسايش و آرامش در زندگى مردم و خصوصا سلايق شان اهميّت ندارد، مهم اين است رفتار و اعمال صدا و سيما تنها رضايت آن آقايان كه به نا حق در فلان مسند و فلان مركز به اصطلاح هنرى جلوس نموده حاصل شود.

در زمانى كه همه شعارها و رويكردها بر حمايت از كالاى ايرانيست و فيلم ايرانى «خرگيوش» تمام مجوزهاى لازم براى پخش تبليغات از رسانه ملى دريافت نموده معلوم نيست به ميل چه كسى به يك باره و بى دليل دستور توقف پخش تيزر آن داده ميشود و بزرگترين ضربه به اين فيلم ايرانى وارد ميشود؟ فيلمى كه تنها با سرمايه بخش خصوصى ساخته شده دچار بيشترين بى مهرى ميشود.

مگر نه اين است كه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی‌شان امسال را به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» معرفی کردند، نه يك كلمه كم و نه يك كلام بيشتر! كه هر نوع برداشت ازاين پيام تفسير به رأى مى باشد و بزرگ ترين ظلم به ايشان است كه هميشه بر تولید ملی و اقدام همه‌جانبه مسئولان در راستای حمایت از آن تاکید داشته اند! که در این راستا همه در این زمینه مسئولیت دارند و از آنجا که نگاه مسئولان بايد همواره به تولید ملی و سرمایه ایرانی باشد ، صدا و سيما در كجاى اين حركت بزرگ قرار دارد ؟ همراه ؟ يا مقابل !

اگر قرار است به رشد و توسعه اقتصادی دست یابیم باید به این اصول توجه کنیم؛ تولید ملی باید حمایت شود! تولیدکننده يك فيلم سينمايى باید با كمك رسانه و پخش تبليغات و تيزر به بازاریابی داخلی محصول خود دست يابد  و در پى آن مصرف‌کننده باید به حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل توجه ویژه داشته باشد.

خواست همه ما اين است حداقل براى نمونه و برخلاف سالهاى گذشته يك بار همه با دقت نظر بيشترى به اين امر توجه داشته باشند و لطفاً مسئولين محترم برای یک بار هم که شده به شعار امسال با شعور کامل توجه داشته باشند و به معناى واقعى به آن عمل کنند، باید تولید ملی را عملا حمایت کنید تا اتفاقى نو صورت پذيرد پس با تجديدنظر در مورد  اين فيلم و ديگر فيلم هايى كه بدون دليل قانونى از پخش تبليغ محروم مانده اند قدمى در اين راه برداريد و از كالاى ايرانى حمايت كنيد. چراکه امروز تولید به حمایت در عرصه‌های مختلف از جمله تسهیل قوانین، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، نوسازی زیرساخت‌ها نیاز دارد که همه این اقدامات باید همزمان به اجرا دربیاید.