1

انتقاد توأمان از حوزه هنری و ارشاد؛ از پردیس کورش تا فضای مجازی ⇐یک بازیگر سینما: آیا ما صهیونیست هستیم؟/یک سرمایه‌گذار: آقای وزیر! چرا مجوزهای ارشاد در حوزه هنری اعتبار ندارد؟ مگر نه اینکه رییس نهاد مافوق این ارگان در شورای نظارتی شماست؟

سینماروزان: اولین اکران مردمی «ماحی» در پردیس سینمایی کورش که با حضور آنا نعمتی و مهران احمدی بازیگران این فیلم و داود خیام کارگردان فیلم برگزار شد شاهد انتقاداتی بود که مهران احمدی به توقیف این فیلم در سالنهای حوزه هنری داشت.

به گزارش سینماروزان مهران احمدی با اشاره به محدودیت اکران «ماحی» و انتقاد از مدیران حوزه هنری اظهار داشت: این اجحافهایی که در حال اتفاق افتادن است باعث تأسف است. در حق «ماحی» اجحاف شده است؛ شاید شانس من است یا شانس آنا نعمتی و شاید هم شانس کارگردان جوان این فیلم.

احمدی ادامه داد: شما خوبید و بچه پیغمبر و ما صیهونیستیم اما بالاخره خدای ما هم بزرگ است. به جرأت می گویم درباره این فیلم بیشتر از آن که به پول فکر کنیم به این فکر می کنیم که فیلمی محصول بخش خصوصی دیده شود و فکر می کنم مخاطبان هستند که می توانند بهترین مبلغ فیلم باشند.

آقایان ایوبی و صالحی امیری! چرا مجوزهای اداره نظارت ارشاد در حوزه هنری اعتبار ندارد؟ مگر نه اینکه رییس نهاد مافوق این ارگان در شورای نظارتی شماست؟

ساعاتی بعد از اظهارات صریح مهران احمدی در پردیس کورش روزبه حسینی کارگر مجری طرح و سرمایه گذار «ماحی» نیز با انتشار متنی اجتماعی در صفحه اینستاگرامش به صراحت از مدیران حوزه هنری و انفعال گریبانگیر مدیران سینمایی و ارشاد گلایه کرد.

حسینی کارگر نوشت: متاسفانه بعضی از مدیران دولتی فکر میکنند امکانات و وظایفی که بهشان محول شده، ارث پدری و حق مسلم این آقایان یا به عبارت دیگر همان تمامیت خواهانی است که «ماحی» را تحریم کردند! چرا «ماحی» با محدودیت سالن و ممنوعیت اکران در سینماهای حوزه مواجه است؟ چون این فیلم درباره رانت خورانی است که دارند این مملکت را چپاول میکنند و حق این مردم را نوش جان میکنند!؟

مجری طرح «ماحی» ادامه داد: آقایان مدیر محترم حوزه هنری! این بیت المال هست که دست شما امانت هست؛ خیانت در امامت نکنید. امکانات سینمایی آن نهاد حق همه مردم هست؛ ملک پدری نیست که دارید سلیقه ای توزیعش میکنید! سازمانی که میلیارد میلیارد بودجه میگیرد ولی بصورت شخصی و سلیقه ای اداره میشود باید پاسخگوی انتقادات هم باشد.

حسینی کارگر خاطرنشان ساخت: آقای دادستان شما که صدای مظلومین هستین چرا سکوت کردید و به این بی عدالتی رسیدگی نمیکنید؟! سازمانهای نظارتی چرا بودجه ای که تحویل این سازمان میشود را حسابرسی نمیکنند تا از یک طرف بسیاری از سینماگران مستقلی که با تحریم این نهاد مواجه شده اند و از طرف دیگر مخاطبان بفهمند خروجی این نهاد چه بوده است؟ آقایان ایوبی و صالحی امیری! چرا مجوزهای اداره نظارت ارشاد در حوزه هنری اعتبار ندارد؟ مگر نه اینکه رییس نهاد مافوق این ارگان در شورای نظارتی شماست پس چرا «ماحی» مجوزدار ما با توقیف در حوزه روبرو می شود؟