1

همزمان با تحسین عطاران رخ داد⇐انتقادات پیمان قاسم‌خانی از «خندوانه» رامبد جوان و «دورهمی» مهران مدیری

سینماروزان: پیمان قاسم خانی که این روزها کمدی پرفروش «خوب بد جلف» را روی پرده دارد در یکی از گفتگوهای تفصیلی خود که با «شرق» انجام شده ضمن تحسین رضا عطاران به انتقاد از مجموعه هایی پرداخته مانند «دورهمی» و «خندوانه».

به گزارش سینماروزان قاسم خانی گفته است: رضا عطاران استاندارد کار را رعايت می‌کند و در همه کاری بازی نمی‌کند. به همین دلیل است که بیننده کار او را می‌بیند و پذیرای کار اوست و یک کار کمدی عامه‌پسند و مفرح را ایجاد می‌کند.

این فیملنامه نویس سینما و تلویزیون با اشاره به مجموعه اخیر مهران مدیری که برادرش مهراب قاسم خانی در هسته ابتدایی نویسندگان آن بود بیان داشته است: «دورهمی» با وجود اینکه مهراب دوست ندارد بگویم، اقتباسی نیست، بلکه به او یک مجموعه هندی دادند و گفتند عین همین را بساز و او قبول کرد.

قاسم خانی ادامه داده است: برنامه‌هایی از جنس «خندوانه» و «دورهمی» سرگرم‌کننده هستند، ولی ارزش ویژه هنری ندارند؛ چون شبیه هم هستند. مثل اخبارمان که شبیه به هم است. خلاقیت خوب است و امیدوارم کارهای خلاقانه‌تر بسازیم. مسابقات دیگر کشورها بامزه است. ما می‌توانیم از روی آنها برنامه‌های جالبی بسازیم. ساختن سریال با اقتباس آسان نیست؛ چون به‌روز‌کردن مراحل پیچیده خود را دارد و خیلی سخت‌تر هم نوشته می‌شود و اگر خودم آن را بنویسم، راحت‌تر است.