1

انتقادات تند و تیز تهیه‌کننده «سه بیگانه» از صداوسیما⇐تعهدنامه محضری گرفته‌اند که تیزر به ماهواره ندهیم اما به‌جای حمایت تخریب می‌کنند!!!

سینماروزان: گفتگوی 3 هفته قبل رییس صداوسیما درباره گزینش خاص این سازمان برای تأیید و پخش تیزرهای تلویزیونی(اینجا را بخوانید) ابتدا با واکنش منصور لشکری قوچانی مواجه شد که این روش برخورد با آثار دارای مجوز را مصداق توهین به اهالی سینما دانست و از مدیرعامل خانه سینما خواست در این باره موضع گیری کند.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان با این حال کمترین واکنشی از سوی مدیر صنفی سینمای ایران در حمایت از آثار سینمایی صورت نگرفت. اخیرا اما نه تنها کمدی «سه بیگانه» با محدودیت پخش تیزرهای تلویزیونی روبرو شده است بلکه در بخش خبری «20.3» هم علنا حمله ای همه جانبه به فیلم صورت گرفت.(اینجا را بخوانید)

این روند باعث شده مسعود ردایی یکی از تهیه کنندگان «سه بیگانه» در گفتگو با «فارس» به انتقاد از روند تخریبی سیما علیه فیلمش پرداخت.

مسعود ردایی گفت: تصور می‌شد با تغییر رئیس سازمان سینمایی که سابقه متمادی مدیریتی در صدا و سیما دارد رویه غیرمنطقی سازمان صدا و سیما در مورد حمایت از سینما و فیلمهای سینمایی تغییر نماید اما متاسفانه این مواضع از جنبه حمایتی به تخریبی سوق داده شده است.

وی ادامه داد: مگر می شود تلویزیون نداند که در تولیدات سینمایی، یک کارگردان فقط دستمزد خود ر ا دریافت می‌کند و نقشی در مالکیت و مسئولیت فیلم ندارد پس چرا بجای حمایت از بخش خصوصی و فیلمی که در این بخش تولید شده و صراحتاً بر وحدت ملی آحاد جامعه علیرغم ناملایمات اجتماعی تأکید دارد اینگونه تخریبی وارد ماجرا می شود؟

وی همچنین درباره محدودیت پخش تیزرهای «سه بیگانه» عنوان داشت: متأسفانه ریاست محترم صدا و سیما اختیارات خود را به کسانی تفویض نموده که نشانی از حمایت از سینما از خود بروز نمی دهند بطوریکه کلاً جدا از روش خبری، فقط تعداد 40 نوبت آگهی آن هم در شبکه هایی که تعداد بینندگانشان اندک است و بصورت زیرنویس به ما اختصاص دادند و در مقابل تعهدنامه محضری برای این لطفشان دریافت نمودند که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ نکنیم.

وی در پایان گفت: عرضم این است ریاست محترم صدا و سیما آیا این را شما حمایت از سینما و فیلم بخش خصوصی تلقی می‌فرمائید؟ آیا این قول و قرار شما با وزیر قبلی و فعلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از سینما است؟