1

انتقادات تند از مدیرعامل ۱۵شغله خانه سینما در جشن فیلمبرداران⇐آقای شاهسواری! هر وقت به خانه سینما می‌آییم پنج منشی هستند که میگویند شما در جلسه‌ای!!!/چرا شأن هنرمندان را نادیده می‌گیرید؟/آیا فقط مراسم کفن و دفن مهم است؟!/مترو را به قطعه هنرمندان وصل کنید تا همه راحت شوند!!!

سینماروزان: کمبود فعالیتهای صنفی در خانه سینما مدتهاست که مورد انتقاد سینماگران قرار میگیرد و متأسفانه مدیر بالادستی خانه سینما نیز به جای آن که تلاشش را بگذارد بر حل برخی از اصلی ترین مشکلات صنفی که یکی اش «نداشتن یک بیمه درمانی جامع» است آن قدر درگیر دریافت مسئولیت در ارگانهای مختلف شده که از وی با عنوان «15شغله» یاد میکنند!

جشن فیلمبرداران سینمای ایران با نام «شب نقره ای» در حالی دوره تازه خود را برگزار کرد که گلایه ها از ضعف فعالیتهای صنفی مدیرعامل خانه سینما این جشن را تحت الشعاع قرار داد.

در این جشن تفاهم نامه ای که مفاد آن نامعلوم است، میان انجمن فیلمبرداران و شورایعالی تهیه کنندگان امضاء شد؛ تفاهم نامه ای که بناست به کمک صنف فیلمبرداران بیاید اما فیلمبرداران شناخته شده سینمای ایران این تفاهم نامه ها را به باد انتقاد گرفتند به خصوص که آینده شورایعالی تهیه کنندگان هم مشخص نیست و حرف و سخن برای راه اندازی صنف واحد تهیه کنندگان زیاد شنیده میشود.

حسن قلی زاده فیلمبردار آثاری نظیر «اجاره نشینها»، «کشتی آنجلیکا» و «جنگ نفتکشها» با بیان اینکه من خوش‌بین به این مفاهمه‌نامه‌ها نیستم اظهار کرد: ما از این تفاهمنامه‌ها زیاد امضا کرده‌ایم. سال‌ها جلسات زیادی گذاشته شده اما هیچکدام‌ به عمل نرسیده است و باید ببینیم این بار به آن عمل می‌شود یا نه و اگر شد خوشحال شویم نه الان.

قلی زاده ادامه داد: آقای شهسواری الان من وقتی به خانه سینما می‌آیم پنج منشی هستند که می‌گویند شما در جلسه هستید. آیا فقط مراسم کفن و دفن مهم است؟ امیدوارم شهردار تهران هم همت کند و مترو را به قطعه هنرمندان وصل کند که رفت وامد ما هنرمندان هم راحت‌تر شود!

اصغر رفیعی جم مدیر فیلم‌برداری «سگ کشی» و «وقتی همه خوابیم» نیز با اعلام اینکه من هیچ اطلاعی از این تفاهم نامه نداشتم تصریح کرد: یادم است که پارسال آقای شاهسواری صحبت می‌کردند و گفتند سال آینده جشن طلایی فیلمبرداران خواهیم داشت ولی به نظر من امسال برنزی است. حق انجمن فیلمبرداران بیش از این باید باشد. در این ۵۰ سال فعالیت من، هیچ موقعیت خوبی ندیده‌ام و هیچگاه این انجمن نتوانسته حضورش را اعلام کند. شأن هنرمندان را نادیده می گیرند و هیچوقت ندیده‌ام انجمن ما اگر بزرگداشتی برگزار می‌کنند در شأن این هنرمندان باشد با این حال امیدوارم این تفاهم نامه به نفع انجمن فیلمبرداران باشد.