1

انتصاب یک ژن خوب دیگر در فارابی!+عکس

سینماروزان/حامد مظفری: علیرضا تابش مدیرعامل فارابی را به خواهرزادگی رییس اصلاحات می‌شناسند و بر این اساس چندان هم عجیب نیست که در آخرین روزهای دولت اعتدال باز یک ژن خوب در فارابی، حکم مدیریتی گرفته باشد.

به گزارش سینماروزان علیرضا تابش در مراسمی میلاد شکرخواه را به‌عنوان مدیر روابط عمومی فارابی به‌جای محمدرسول صادقی نشانده‌.

محمدرسول صادقی ازجمله نیروهای بااخلاق و محجوب این سالهای فارابی بود که بی‌حاشیه کارش را انجام می‌داد و اینکه در آخرین روزهای دولت، یک نیروی جدید را به‌جایش گمارند، کمی پرسش‌ساز است.

ولی پرسش اصلی بر سر جانشین صادقی است. میلاد شکرخواه آقازاده یونس شکرخواه است که سابقه سالها مدیریت در رسانه‌های ارگانی مختلف از جام‌جم تا همشهری را داشته و در ارگان‌هایی همچون مدرسه ملی سینما، فرهنگستان هنر و… فعالیت داشته است.

اینکه چرا میان این همه فعال روابط عمومی باید آقازاده شکرخواه بر مدیریت روابط عمومی فارابی جلوس کند معلوم نیست ولی رزومه شکرخواه را که مرور کنیم بر تقدیر رییس اصلاحات از وی تاکید شده!؟

البته این تقدیر هم ریشه در دهه شصت دارد یعنی زمانی که خاتمی و یونس شکرخواه در کیهان دهه شصت همکار بودند.
رییس اصلاحات در تیرماه ۱۳۸۵ در پیام تقدیر از شکرخواه آورده بود: شکرخواه عزیز از جمله قهرمانان بی‌ادعا و متواضع عرصه بیدارگری و امید است. شکرخواه را می‌ستاییم چون ستایشگر معرفت، هنر، تعهد و حرمت انسان هستیم و این همه را برای ملت بزرگی می‌خواهیم که بیش از یک سده است که آزادی، استقلال و پیشرفت را فریاد می‌زند و هیچ‌گاه در مسیری که انتخاب کرده است به بن‌بست نخواهد رسید و ثابت خواهد کرد که وقتی قومی و ملتی زندگی را برگزید سرنوشت را نیز رام و آرام خواهد کردو چنین باد!

میلاد شکرخواه+یونس شکرخواه
میلاد شکرخواه+یونس شکرخواه

اینکه خواهرزاده رییس اصلاحات، برای آقازاده فردی که از رییس اصلاحات لقب “قهرمان بی‌ادعا” گرفته، حکم مدیریتی در فارابی صادر می‌کند، ناشی از چیست؟ ناشی از کاردانی و تخصص، ناشی از تجربه ویژه ایشان؟ اصلا رقبای این آقازاده در تصاحب این منصب چه کسانی بوده‌اند و برمبنای کدام ارزیابی، ایشان توانسته رقبا را کنار بزند؟

یونس شکرخواه -که سابقه بازی در “خانه خلوت”مهدی صباغ‌زاده را در کارنامه دارد- فارغ از نزدیکی با اصلاح‌طلبان، عقبه‌ای هم در حیطه روزنامه‌نگاری داشته که مناصبش در ارگان‌ها و رسانه‌های ارگانی را منطقی می‌نمود ولی آیا چنین عقبه‌ای درباره صدور حکم مدیریتی برای آقازاده ایشان هم لحاظ شده؟؟

آقازاده شکرخواه به‌جای رسول صادقی به فارابی آمده و جالب اینکه صادقی خودش از حالا به بعد در کمیسیون ملی یونسکو مشغول فعالیت خواهد شد. کمیسیون ملی یونسکو جایی است که یونس شکرخواه مدیر گروه ارتباطات و رسانه‌ آن است!!

سینماروزان ضمن آرزوی موفقیت برای آقازاده شکرخواه، امیدوار است در آینده نزدیک شفاف‌سازی سازمان سینمایی به جایی برسد که درباره چنین انتصاباتی هم بسته مطالعاتی قانع‌کننده ارائه کند.

حامد+مظفری+منتقد+سینما+روزنامه+نگار
حامد+مظفری+منتقد+سینما+روزنامه+نگار