1

امین تارخ در چرایی حضور پررنگ در سریالهای روتین رمضانی⇐تلویزیون در رمضان «بودجه بیشتری» قائل می‌شود!!!

سینماروزان: امین تارخ در ابتدای پیروزی انقلاب و با حضور در سریالهای تاریخی «سربداران» و «بوعلی سینا» اشتهاری پیدا کرد که نه فقط اسباب حضور پررنگ او در سینما را فراهم آورد بلکه موجب شد تا بالاترین رده های صنفی خانه سینما هم صعود کند.

کمتر پیش آمده در سالهای اخیر نقشی متمایز از امین تارخ ببینیم و بیشتر او را به عنوان ایفاگر کاراکترهای سریالهای روتین مناسبتی و بیش از همه سریالهای رمضانی دیده ایم.

«معصومیت از دست رفته»، «اغماء»، «جراحت» و «گاهی به پشت سر نگاه کن» از جمله سریالهای رمضانی تارخ هستند. او رمضان امسال هم با سریال «رهایم نکن» روی آنتن است.

تارخ درباره حضور پررنگ در سریال‌های رمضانی به «ایسنا» گفت: من کارم بازیگری است چه ایام رمضان باشد، چه عید و چه مناسبت‌های دیگر. حال اگر به شکل تصادفی چندین کار رمضانی داشته‌ام به این دلیل بوده است که تلویزیون کارهای ماه رمضان را جدی‌تر می‌گیرد. تلویزیون اصولا در این مناسبت بودجه بیشتری قائل می‌شود و سوژه‌های قابل طرح را انتخاب می‌کند و اصولا ریسک بیشتری می‌کند. به عنوان مثال در سریال «اغماء» خیلی بحث بود که اساسا قضیه شیطان و ابلیس مطرح شود و بالاخره این ریسک را کردند و مطرح کردند و در ماه مبارک می‌توانستند این کار را بکنند و یا کار «جراحت» که یک فردی فرد دیگر را دوست دارد و پیش از محرمیت با مشکلاتی مواجه می‌شوند که این مساله مطرح شد و هیچ اتفاق بدی هم نیفتاد.