1

#امیرحسین_شریفی تهیه‌کننده باسابقه بیان کرد: چطور است که تلویزیون سریالهای خودش را در بازپخش هم سانسور میکند؟/چگونه سریال هفت قسمتی #زاویه_هفتم در بازپخش به چهار قسمت تبدیل شده!/یعنی سه قسمت سریال کلا آب رفته؟؟/چرا قبل از هر بازپخش، نظارتی تازه؟/به جای ممیزی سریالهای سابق باید نظارت جدی کنند بر کیفیت تولیدات تازه!/ اینکه الگوی یک استیج استعدادیابی ماهواره‌ای را مدام به‌صورت‌های مختلف- اعم از مذهبی و غیرمذهبی- کپی می‌کنند یعنی نوآوری؟؟/ زمانی در این تلویزیون امثال علی حاتمی و اکبر خواجویی و مهدی فخیم‌زاده سریال می‌ساختند و حالا…/چرا مخاطب تلویزیون باید وقتش را بگذارد برای تماشای سعی و خطاهای افرادی با حداقل تجربه!؟/نوروز امسال به غیر از سریال #نون‌خ که ثمره حرفه‌ای‌گری تیم سازنده بود، کدام سریال توانست موجی در مخاطبان ایجاد کند؟/به جای نظارت‌های بی فایده برای دست بردن در سریال‌های قدیمی، کیفیت تصویری آرشیو تلویزیون را ارتقا دهند و سریال‌سازان حرفه‌ای‌ را جذب کار کنند!

سینماروزان/مهدی فلاح صابر: جای تعجب است که تلویزیون سریالهای تولیدی و پخش شده خودش را در بازپخش هم سانسور می‌کند و به ناگاه می‌بینیم سریال هفت قسمتی شده چهار قسمت!

#امیرحسین_شریفی تهیه‌کننده سریال #زاویه_هفتم با بیان مطلب فوق به سینماروزان گفت: واقعا جای تعجب است که سریال هفت قسمتی زاویه هفتم که پاییز ۹۴ از شبکه سوم پخش شده بود اخیرا در بازپخش از شبکه آیفیلم، شده چهار قسمت! انگاری در گذرد زمان سه قسمت را باد یا آب برده؟؟؟

این تهیه‌کننده ادامه داد: عنوان سریال، زاویه هفتم است و به یک ماجرا از هفت زاویه مختلف نگاه می‌کند و اصلا برای این هفت قسمت بود که هر هفت نگاه به یک ماجرا، ارائه گردد ولی در بازپخش آیفیلم، سه قسمت سریال آب رفته و اصلا اساس نگارش درام و تولید زیر سوال رفته.

مدیر موسسه آفاق فیلم با بیان اینکه چنین جرح و تعدیل هایی بی هماهنگی با تولیدکنندگان صورت می‌گیرد بیان داشت: درست است که مالک مادی این آثار تلویزیون است ولی مالکیت معنوی چه میشود؟ من نمی‌گویم تلویزیون نباید نظارت داشته باشد ولی چرا قبل از هر بازپخش، نظارتی تازه؟؟ یک بار که یک سریال را تأیید کردند و روی آنتن فرستادند کافیست برای ممیزی و دیگر نباید در هر بازپخش، ممیزی اعمال نمود.

شریفی خاطرنشان ساخت: به نظرم به جای این همه ممیزی بر سر سریالهای سابق باید نظارت جدی کنند بر کیفیت تولیدات تازه خود و به خصوص همین محصولات نوروز رمضانی امسال تا این طور نباشد که هر تازه‌کاری بتواند وارد تلویزیون شود و اجرا یا کارگردانی و تهیه‌کنندگی کند. تلویزیون هنوز مخاطب دارد و به خصوص در ماه رمضان که حتما قبل افطار بسیاری برای شنیدن اذان و باز کردن روزه هم که شده، کانال را به سمت شبکه های داخلی می‌آورند ولی نباید طوری باشد که فقط برای شنیدن صدای اذان به رسانه ملی مراجعه کنیم! زمانی هم اذان را می شنیدیم و هم با سریالهای رمضانی، افطار می‌کردیم. واقعا نوروز امسال به غیر از سریال #نون‌خ که ثمره حرفه‌ای گری تیم سعید آقاخانی-مهدی فرجی بود، کدام سریال یا برنامه توانست موجی در مخاطبان ایجاد کند؟

تهیه‌کننده سریالهای حجر بن عدی و مرد نقره‌ای تاکید کرد: اینکه الگوی یک استیج استعدادیابی ماهواره‌ای را مدام کپی می‌کنند و به صورت های مختلف- اعم از مذهبی یا غیرمذهبی- بودجه گرفته و برنامه می‌سازند یعنی نوآوری؟؟ زمانی در این تلویزیون امثال علی حاتمی و اکبر خواجویی و مهدی فخیم‌زاده سریال می‌ساختند و حالا افرادی بدون سابقه سریال‌سازی، پروژه می‌گیرند و اسمش هم شده جوانگرایی! نه برادران عزیز! مخاطب رسانه ملی، موش آزمایشگاهی نیست که بخواهد اوقات فراغتش را پای سعی و خطاهای افرادی بگذارد با حداقل استعداد. تلویزیون نیاز به حرفه ای ها در همه سطوح دارد و بخصوص نویسندگی و کارگردانی و تولید. اگر هم میخواهید جوانان را وارد کار کنید باید بگذاریدشان که دستیاری دو و سه کارگردانان باتجربه را کنند. سیروس مقدم با دستیاری کنار ناصر تقوایی، کارگردانی را آموخت ولی حالا چه؟ جوان سریال اولی را می‌گذارند کنار نویسنده مبتدی و تهیه‌کننده تازه‌کار و نتیجه می‌شود کپی‌برداری از سریالهای تاریخی ده سال قبل شبکه خانگی!!

تهیه‌کننده ضیافت کیمیایی و پری مهرجویی افزود: اگر واقعا قصد ارتقای استانداردها را دارند بروند مسعود کیمیایی را بیاورند و از او بخواهند رمان #جسدهای_شیشه‌ای را سریال کند یا داریوش مهرجویی را بیاورند تا رمان #به‌خاطر_یک_فیلم_بلند_لعنتی را سریال کند. می‌توانند کنار اینها جوانان را بگذارند تا از اینها بیاموزند.

امیرحسین شریفی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم به جای نظارت های بی فایده برای دست بردن در سریال‌های قدیمی، اولا کیفیت تصویری آرشیو غنی رسانه ملی را ارتقا دهند تا اچ‌دی کردن شبکه‌ها بی دستاورد نباشد و ثانیا به دنبال جذب سریال‌سازان و برنامه‌سازان حرفه‌ای باشند تا فقط برای شنیدن اذان به تلویزیون مراجعه نکنیم!

امیرحسین شریفی تهیه‌کننده سریال زاویه هفتم از ممیزی سه قسمت سریال حین بازپخش ابراز شگفتی کرد!
امیرحسین شریفی تهیه‌کننده سریال زاویه هفتم از ممیزی سه قسمت سریال حین بازپخش ابراز شگفتی کرد!