1

امیدی به چرخش نیرو نیست؟⇐تمدید عضویت مدیرعامل ۱۱شغله و هم‌آپارتمانی‌اش در شورای صدور پروانه ساخت!⇔پرسش: آیا خانه سینما واقعا چندهزار عضو دارد؟/ اگر این طور است پس چرا شرایط حضور نیروهای تازه در چنین شوراهایی فراهم نمی‌شود؟

سینماروزان: هفته قبل بود که نام 5 عضو تازه شورای پروانه ساخت که شامل 4دکتر(!) و یک کارگردان، از طریق معاون نظارت اعلام شد.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان اعلام نام اعضای شورای پروانه ساخت بدون معرفی نمایندگان خانه سینما پرسشهایی را شکل داد درباره تغییر نام نمایندگان قبلی خانه سینما در این شورا.

با این حال به تازگی معاون نظارت اعلام کرد که در جلسات آینده این شورا، نمایندگان خانه سینما، همان اعضای قبلی یعنی منوچهر شاهسواری و مازیار میری هستند که پیشتر هم در شورای پروانه ساخت حضور داشتند.

شاهسواری مدیرعامل خانه سینما که فهرست مسئولیتهایش به 11 عدد رسیده(اینجا را بخوانید) سالهاست در طبقه سوم آپارتمانی سه‌طبقه در کوچه سردار حوالی پیچ شمرون فعالیت دارد! که در طبقه اول این آپارتمان مازیار میری و رفیق سالیانش همایون اسعدیان حضور دارند. طبقه میانی آپارتمان هم دفتر فرشته طائرپور است!

اینکه در میان اعضای چندهزارنفره خانه سینما همچنان مدیرعامل 11شغله است که باید نماینده خانه سینما در شورای پروانه ساخت باشد و همچنان هم‌آپارتمانی اش باید همراهش در این شورا باشد پرسش برانگیز است!

مهمترین پرسش آن است که چرا زمینه ای برای گردش نیروهایی دیگر از خانه سینما در چنین شوراهایی فراهم نمی شود؟ تا هم معنای واقعی کار صنفی که تکیه بر بدنه است و نه یک حلقه، صرف شود و هم با ورود اندیشه های تازه، شرایط برای بهبود کارکرد چنین شوراهایی فراهم شود؟