1

«امپراطور جهنم»⇐لاتاری‌بازی در فرانسه!!/عاجز از روایت یک داستان سرراست!/ناتوان در تصویرسازی یک نمای ساده زدوخورد!/علی نصیریان چطور راضی شده به حضور در محصولی تا این حد ابتر!؟؟

سینماروزان/محمد شاکری:

منفی: سه سال قبل ملودرام «آوازهای سرزمین من» که به چالش کشیده شدن رابطه ای عاشقانه در اثر تهاجم داعش را بر بستری انسانی به تصویر می کشید به جشنواره راه ندادند تا شیرینی برجام تلخ نشود؟! و حالا «امپراطور جهنم»ی به جشنواره راه یافته که نه تنها از روایت یک داستان سرراست درباره داعش عاجز است که سیر بی منطق وقایع آن را تا حد یک شوخی پیش می برد.

منفی: لاتاری بازی این بار در فرانسه ! نمی دانیم «لاتاری» از روی «امپراطور…» برداشه شده یا بالعکس اما اینکه زیربنای هر دو تجاوز است و هر دو انتقام بی منطق را مسیر امتداد دادن به داستان انتخاب کرده اند غریب است.

منفی: مانده ایم امثال علی نصیریان و محمد کاسبی که مدام از کیفیت ضعیف آثار تولیدی در سینما و تلویزیون گلایه میکنند چگونه راضی به حضور در اثری تا این حد متزلزل شده اند؟؟

منفی: نگرانیم برای محمد خزاعی که راضی شده نامش به عنوان تهیه کننده روی چنین محصولی بیاید! اخوی! «قلاده‌ها…» ی2 را بساز!!

منفی: ساختار ضعیف «امپراطور…» و کیفیت پایین تصویرسازی رایانه ای چه در نماهای کنار دریا و چه در نماهای پر زدوخورد حکایت از آن دارد که برای عوامل همین که فیلم را ضدداعش بنامند کافی بوده و نیازی احساس نمی کرده اند که ضعف داستانی را با ابزار تصویرسازی پوشش دهند اما…

منفی: سوال آنجاست که آیا «امپراطور…» در مخاطب حس نفرت به داعش ایجاد می کند؟؟ بعید است! وقتی ریشه شکل گیری داعش را شخصی کرده و در حد یک تجاوز ناموسی می بینید معلوم است که بدترین وسیله را انتخاب کرده اید برای رسیدن به هدف!

گاف:
تاکید بر مونیتوری با برند موتورولا ی امریکا⇐مگر موتورولا مونیتور هم تولید میکند؟شاید به سفارش ارگانی سازان!

کاراکتر:

— فرخ نعمتی در نقش شیخ شیعه، بی ادعا شخصیتش را ساخته درست در نقطه مقابل علی نصیریان که با اغراقهای بیهوده حتی از خلق تیپ عاجز بوده!

پلان:

— ریختن آدمهای به محل زندگی سفیر عربستان(lol)

–مراسم قرآن سوزی در کنیسه!

دیالوگ:

–سلطان! پسرت حاصل همین غارت و تجاوز بود که تو مشروعش کردی!

–میدونستی مردا هم باردار میشن؟؟

–کدام سوره قرآن با بسم الله و شمشیر و گلوله آغاز شده⁉️