1

الوند: اعتبار جشنواره امسال خدشه‌دار شده است/سینماروزان: آیا اگر فیلم دخترتان از جشنواره حذف نمی‌شد باز هم همین نظر را داشتید؟

سینماروزان: سیروس الوند کارگردانی که آخرین بار دو سال قبل با فیلمی به نام «این سیب هم برای تو» در بخش خارج از مسابقه جشنواره حضور داشت و البته نمایش فیلمش در کاخ جشنواره به دلیل پایین بودن استانداردهای کیفی مواجه شد با شلیک گاه و بیگاه خنده مخاطبان، شب گذشته در برنامه «هفت» به انتقاد از ترکیب هیأت انتخاب جشنواره سی و پنجم فجر پرداخت.

به گزارش سینماروزان سیروس الوند درخصوص جشنواره امسال گفت: جشنواره امسال، جشنواره پاستوریزه ای است. اگر بگوییم اعتبار هر جشنواره به فیلم هایش است، این اعتبار با هیئت انتخابی که داشته کمی زیر سوال است.

الوند در جایی دیگر از گفته های خود اظهار داشت: توقع من به دلیل سنم بالا نیست، اما این ترکیب امسال جشنواره خیلی اخلاق گرایانه و محافظه کارانه انتخاب شده اند. امروزه فیلمسازان جوانی وارد عرصه فیلمسازی شده اند که بخشی از آن ناشی از ذوق و استعداد واقعی جوان هاست. اما بخشی نیز ناشی از تصمیمی است که آقایان گرفته اند و جشنواره را به این سمت کشانده اند.

آیا الوند از حذف فیلم دخترش ناراضی است

اظهارات سیروس الوند در نقد هیأت انتخاب و جشنواره امسال در شرایطی بیان شده است که دختر تازه وارد به سینمای ایشان یعنی ماهور الوند امسال با فیلمی به نام «ملی و راههای نرفته اش» تهمینه میلانی متقاضی حضور در جشنواره فجر بود اما فیلمش نتوانست به بخش مسابقه راه یابد و در نهایت نیز از جشنواره کنار گذاشته شد تا زمان اکران.

جالبتر اینجاست که الوند سال قبل که دخترش در اولین تجربه سینمایی خود با «دختر» رضا میرکریمی در بخش مسابقه حاضر بود کمترین انتقاد صریحی از جشنواره فجر و سازوکار برگزاری آن نداشت.

اگر درنظر بگیریم که هم امسال و هم سال قبل جشنواره دبیر ثابتی داشته و البته در کلیت برگزاری هم امسال کماکان بر روال سال قبل پیش رفته سکوت سال قبل و نقد امسال الوند را به چه چیز میتوان نسبت داد جز دلخوری از عدم انتخاب فیلم دخترش برای جشنواره؟