1

اقدامی که با تحسین جامعه صنفی تهیه کنندگان روبرو شد⇐چشم پوشی دبیرخانه فجر از سهم خود در بلیت فروشی جشنواره/ تقسیم درآمد بلیت فروشی میان صاحبان آثار و سینماداران

سینماروزان: در ادوار گذشته جشنواره فجر صاحبان آثار فقط از عایدی فروش بلیت در سانسهای فوق العاده سهم داشتند و درآمد اصلی بلیت فروشی میان سینماداران و دبیرخانه جشنواره تقسیم میشد.

به گزارش سینماروزان با این حال دبیر سی و هفتمین جشنواره فجر در بدعتی قابل توجه دستور داده درآمد حاصل از فروش بلیت‌ در سینماهای مردمی میان صاحبان آثار و سینماداران تقسیم شود.

با پیشنهاد ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و نظر مساعد حسین انتظامی سرپرست سازمان امور سینمایی و سمعی بصری در این دوره جشنواره مقرر شد 50 درصد از مبلغ فروش بلیت‌ها در سینماهای مردمی که پیش از این به جشنواره تعلق می‌گرفت بعد از پایان جشنواره و پس از کسورات قانونی به صاحبان آثار پرداخت شود.
50 درصد دیگر نیز سهم سالن‌های سینما خواهد بود که به روال گذشته پرداخت خواهد شد.

این تصمیم دبیرخانه با واکنش مثبت جامعه صنفی تهیه کنندگان مواجه شده که در بیانیه ای آورده است: با تصمیم خلاقانه ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره  و نظر مساعد حسین انتظامی سرپرست سینمایی،  درآمد حاصله از فروش بلیت‌ها در سینمای مردمی این دوره از جشنواره  به صاحبان آثار تعلق می‌گیرد. جامعه صنفی تهیه‌کنندگان با حمایت از این حرکت پسندیده، این نوع تصمیمات را برای جامعه سینمایی کشور مفید و امیدوار کننده دانسته و از این تصمیم مدیران جشنواره سی و هفتم فیلم فجر قدردانی و تشکر می‌کند.