1

افشای کامل نقش مدرسه ملی-و کاملا دولتی- سینما در پشت پرده توزیع جوایز جشنواره

سینماروزان: اعطای سیمرغ فیلمنامه به کامبوزیا پرتوی و اعطای جایزه ویژه کارگردانی جشنواره سی و پنجم به علیرضا داوودنژاد که هر دو جزو اساتید مدرسه ملی سینمایی هستند که حجت ا.. ایوبی راه انداخته در زمان برگزاری اختتامیه مورد توجه سینماروزان قرار گرفت.

به گزارش سینماروزان به تازگی رسانه مستقل «کافه سینما» نیز با ارائه گزارشی که از یکی مخاطبانش رسیده است به نقش مدرسه ملی سینما در پشت پرده جوایز جشنواره امسال اشاره کرده است.

متن گزارش را بخوانید:

کامنتی از قول یک «مطلع ناشناس» رسیده. بر اساس نام فهرستی که در مدرسه ملی سینما وابسته به سازمان سینمایی، حضور دارند و برنده جایزه شده اند، یا از برندگان حمایت کرده اند:

مطلع ناشناس: «چقدر شما ها ساده هستید؟؟

یه نگاه بندازید به سیمرغ ها و جوابیه ها

بذار تئوری شون بگم

مدرسه ملی سینما شکل میگیره اما برای داشتن اعتبار در سطح بین الملل نیاز هست که اساتید آپدیت بشن.

یعنی اگر امور بین الملل مدرسه ملی نامه فرستاد برای آلمان و ایتالیا و … گفتن اساتید هنوز در حال… بگن بله بله … آخرین دوره جز بهترین های جشنواره ملی سینمای ایران بودن

به این ترتیب اعتبار بین المللی شکل میگیره برای مدرسه و حتی اعتبار بخشی برای انجام کارها در داخل کشور.

حال نگاه کنید:

دپارتمان فیلمنامه: کامپوزیا پرتوی = سیمرغ فیلمنامه

دپارتمان کارگردانی : داوود نژاد = جایزه ویژه کارگردانی

دپارتمان صدا = علویان و آبنار سیمرغ های صدا و صداگذاری

دپارتمان فیلمبرداری = هومن بهمنش سیمرغ فیلمبرداری

و البته فیلم بد خانوم درخشنده که میره دو سیمرغ میگیره که ایشون هم جز دپارتمان کارگردانی هستن؛

حال کیا مدافع این داوری شدن؟؟ به کانال رسمی جشنواره فیلم فجر نگاه کنید ..بیانیه ها صادر میشه

نفر اول : رسول صدر عاملی

نفر دوم: ابوالحسن داوودی

نفر سوم : فرزاد موتمن

تنها کیومزث پور احمد باقی مونده از دپارتمان کارگردانی شروع به بیانیه بده

حال هیات داوران:

تخت کشیان و رامین فر از اعضای مدرسه ملی و دپارتمان تهیه کنندگی

اکبر نبوی منتقد همیشه حاضر در پژوهش های امسال مدرسه

زیر نظر ایوبی

دوستان عزیز … این جشنواره از قبل نفرات برگزیده انتخاب شده بود .

اگر جیرانی، کیمیایی و دیگر عزیران فیلمساز هم به این مدرسه بپیوندد در جشنواره موفق ترین خواهند بود حتی اگر فیلم ضعبف مثل زیر سقف دودی بسازند.

این فرضیه رفاقت های شکل گرفته در مدرسه فضای سینمای ایران را دچار آسیب بیشتری خواهد کرد.