1

افشای ماهیت سرمایه‌گزاران تولید فیلم بابک زنجانی/این همان فیلمی است که کلیپ ساز تتلو کارگردانی میکند

سینماژورنال:  اردشیر احمدی که پیش از این کارگردان اکثر موزیک ویدئوهای «امیر تتلو» بوده، در جدیدترین فعالیت هنری خود فیلم اختلاس «بابک زنجانی» را می‌سازد.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “تماشاگران امروز” این فیلم که تا کنون چند باری تغییر نام داده آخرین عنوانی که برایش در نظر گرفته شده، «اشتباس!» است، بار دیگر از سوی «نصر تی وی» و گروه فرهنگی هنری اوج حمایت می شود.

همان موسسات و رسانه هایی که موزیک ویدئوی «انرژی هسته ای» امیر تتلو با مدیریت مستقیم آنها تولید و منتشر شد و سر و صداهای زیادی را نیز در فضای خبری کشور بوجود آورد.

موزیک ویدئویی که یک ناو جنگی، یک پادگان نظامی و تعداد زیادی سرباز برای تولید و فیلم برداری آن در اختیار تیم تولید اثر و امیر تتلو و کارگردان این موزیک ویدئو یعنی اردشیراحمدی قرار گرفته بود.

کارگردانی با سابقه تولید برنامه های پرسروصدا

این کارگردان سابقه تولید برنامه های پر سرو صدای دیگری را هم در کارنامه خودش دارد. او هنگامی که ۱۸ ساله بود، با خودروی شخصی و دوربین دستی‌اش از ونکوور راهی لوس آنجلس شد تا مستندی از جامعهٔ فرهنگی هنری ایرانیان در لوس آنجلس تهیه کند.

وی به سراغ بزرگترین و فعال‌ترین مدیران شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله علیرضا امیرقاسمی، حمید شب‌خیز، شهرام همایون و نادر رفیعی رفت و آن‌ها را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

در این برنامه اردشیر احمدی با بسیاری از چهره‌های شناخته شده ایرانی در لوس آنجلس گفت و گو می‌کند و از هر کدام آنها انتقاد شدیدی می‌کند. در گفتگویی با گروهی رپ بنام “فارز” چنان پرسش‌های انتقادی در میان می‌گذارد که باعث فروپاشی این گروه می‌شود.

اردشیر احمدی به همه مهمانان فارسی زبان خود در برنامه اش امکان سخن می‌دهد، حتی در صورتی که از آنها بسیار انتقاد می‌کند. با این کار در برنامه از ونکوور تا لوس آنجلس فساد در میان چهره‌های شناخته شده ایرانی در لوس آنجلس را نشان می‌دهد.

او در مصاحبه اش با مجله “گوناگون” عنوان کرد که به علت شکایت‌ها و مشکلات حاشیه‌ای از ادامه دادن به این مجموعه صرف نظر کرده‌است اما با این حال او با برنامه‌ای دیگر تحت عنوان “ذره بین” بازگشت و دوباره به انتقاد از جامعه هنری پرداخت.

آینده کار در اینترنت را خیلی روشن می بیند

اگر چه او همیشه پیشنهادهای خوبی برای کار در شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای داشته‌است اما ترجیح می‌دهد که همچنان بر روی اینترنت فعالیت کند. او در مصاحبه با رادیو ملی فرانسه می‌گوید: «من آیندهٔ کار در فضای اینترنت را خیلی روشن‌تر می‌بینم؛ اگرچه معتقدم در آیندهٔ نزدیک تلویزیون‌ها و اینترنت هر دو در هم ادغام می‌شوند؛ اما فکر می‌کنم این اینترنت است که غالب می‌شود و تلویزیون مغلوب.

به نظرم نسل جوان فضای اینترنت و سبک آثار اینترنتی را بیشتر دوست دارند.

اردشیر احمدی به دلیل فعالیت های زیزمینی‌اش چندین بار در ایران بازداشت شده است که آخرین بار در بهمن ماه سال 93 از سوی ماموران اطلاعات اصفهان این کارگردان در استودیوی شخصی‌اش بازداشت شد.

امیر تتلو آن زمان درباره بازداشت احمدی این دستگیری را نوعی «آشنایی» توصیف کرد و نوشت : «ان‌شاءالله او بعد از راهنمایی برای خدمات بیشتر میهن عزیز آزاد خواهد شد.»

امکانات و تجهیزات فراوانی در اختیار وی قرار گرفته

همچنین سرهنگ مسعود زاهدیان رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا به دنبال دستگیری این کارگردان و عده ای دیگر از خواننده های زیرزمینی گفته بود: «بحمدالله هم صداوسیما و هم وزارت ارشاد زمینه‌های لازم برای فعالیت هنرمندان را فراهم کرده‌اند و افرادی که به شکل زیرزمینی قصد فعالیت دارند، باید دست از این کار خود برداشته و در قالب هنر قانونی و واقعی به فعالیت خود ادامه دهند.»

به نظر می‌رسد پس از این اتفاقات و با توجه به رزومه و سابقه این کارگردان در تولید موزیک ویدئوی «انرژی هسته‌ای»، او برای تولید فیلم جدیدش که مشخصا درباره بابک زنجانی میلیاردر معروف است، امکانات و تجهیزات فراوانی را در اختیار خواهد داشت.

احمدی در آخرین اظهار نظر درباره فیلم جدیدش در صفحات شخصی اش نوشته: «فیلم قطعا به جشنواره فیلم فجر نخواهد رسید. هر چند اصلا هدف من بردن جایزه و مجسمه نیست. هدفم ساختن یک فیلک با کیفیت، مهیج و متفاوت است. فیلمی که محتوا دارد و وقت مردم را هدر نمی دهد. فیلمی که سینمای ورشکسته مان را نجات خواهد داد. با صحنه های اکشنی که تا به حال در ایران انجام نشده. صحنه های تعقیب و گریز، انفجار و … واقعا دلم می خواهد سینمایمان به روز باشد. من تضمین می کنم که کیفیت این کار در حد هالیوود باشد. ادعای سنگینی می کنم ولی مطمئن باشید انگیزه و تیم حرفه ای اش را دارم.»