1

افشای دلایل توقیف فیلم ارگانی #مسیح_پسر_مریم/تهیه‌کننده مطرح کرد

سینماروزان: فیلم ارگانی مسیح پسر مریم دو سال بعد از تولید با حمایت سازمان اوج، همچنان در توقیف به سر می‌برد؛ این، فیلمی بود که نتوانست به جشنواره فجر۴۰ راه یابد و بهروز افخمی عضو هیات انتخاب آن جشنواره، دلیل ردّ فیلم را حوصله سر بر بودن آن نامید.

مسیح پسر مریم را جوانی به نام علی جعفرآبادی کارگردانی کرده بود که با وجود توقیف، توانست به عنوان کارگردان فیلم #راه_شیری از محصولات فارابی انتخاب شود ولی از سرنوشت فیلم دوم هم خبری نیست.

مهدی فرجی از مدیران باسابقه تلویزیون که به همراه جلیل شعبانی تهیه‌کنندگی مسیح پسر مریم را برعهده داشت درباره دلایل توقیف آن به فرهیختگان گفت: چند نوبتی دیدارهای مختلف با مسئولان سینمایی کشور راجع‌به این فیلم داشتیم. همه آنها از فیلم تعریف می‌کنند ! و می‌گویند از لحاظ ساختاری، جذابیت، کیفیت، محتوا و مضمون فیلم خوبی است! و از آن خیلی تعریف می‌کنند، منتها یک مشکل شکلی در کار وجود دارد که چون فیلم مربوط به رژیم گذشته است و قصه در زمان رژیم گذشته روایت می‌شود و ما #فاحشه‌خانه آن دوران را نشان می‌دهیم، یک اختلاف سلیقه‌ای با مسئولان سینمایی داریم که می‌گویند ‌ بخش‌هایی از آن باید حذف شود اما ما صلاح نمی‌دانیم حذف شوند چون فکر می‌کنیم لازم هستند و حتما باید باشند. تک‌تک که با مسئولان صحبت می‌کنیم به نفع ما رای می‌دهند و حرف ما را تایید می‌کنند اما وقتی جمعی صحبت می‌کنیم به نتیجه نمی‌رسیم.

افشای دلایل توقیف فیلم مسیح پسر مریم/مهدی فرجی مطرح کرد
افشای دلایل توقیف فیلم مسیح پسر مریم/مهدی فرجی مطرح کرد

وی با تایید اینکه پوشش کلاه گیس خانم‌ها نیز مشکل‌ساز گشته گفت: تقریبا چنین چیزهایی است… به نظرم مشکل فیلم ما حل خواهد شد. من امیدوارم و اخیرا هم باز صحبت کردم و به نظرم این مساله حل‌شدنی است چون کاملا قابل توجیه است و آنچه ما از آن دفاع می‌کنیم به نظرم کاملا قابل دفاع است و نباید حذف شود و ان‌شاءالله بعد از نمایش مردم قضاوت می‌کنند که پافشاری ما بی‌مورد نبوده است.

فرجی درباره وضعیت عجیب توقیف یک فیلم ارگانی به تهیه کنندگی یک مدیر باسابقه بیان داشت: یک شوخی یکی از دوستان می‌کرد و می‌گفت اوج سرمایه‌گذار شماست، شما تهیه‌کننده آن هستید و کارتان توقیف شده است‌!!