1

افشاگری یک رسانه مستقل درباره ایجاد ارتباطی خنده‌دار میان«پایتخت۵» با داعش⇔آیا این ایجاد ارتباط برای جلب نظر سازمانی ارزشی است که بودجه تولید را داده؟!

سینماروزان: فصل پنجم سریال «پایتخت» با حمایت مالی سازمان هنری-رسانه ای اوج در مسیر فیلمبرداری قرار دارد و احتمالا یکی از گزینه های اصلی پخش در نوروز97 است.

به گزارش سینماروزان حضور یک سازمان ارزشی به عنوان حامی تولید قطعا این نیاز را ایجاد میکند که ارتباطی ایجاد شود میان این سریال و برخی مضامین استراتژیک این نهاد و از جمله نقد افراطی گریهای داعش.

به تازگی رسانه مستقل «سینمامثبت» با اشاره به جزییات یکی از قسمتهای سریال، ربط سریال با داعش را افشا کرده است؛ ربطی که خنده دار به نظر می رسد.

متن گزارش «سینمامثبت» را بخوانید:

این قسمت از مجموعه دنباله دار پایتخت با نگاهی به مبحث «تولید ملی» ساخته می‌شود. داستان از جایی آغاز می‌شود که ارسطو و نقی برای کسب منفعت مالی با کامیون راهی ترکیه می‌شوند تا اجناس خارجی به ایران بیاورند و با فروش آن سودی کسب کنند.

آن‌ها در کشور ترکیه سوار بر بالن می‌شوند. فردی که مسوول هدایت بالن است سکته می‌کند و با مرگ او، ارسطو هدایت بالن را به دست می‌گیرد. بالن این خانواده را به میانه جبهه داعش می‌برد. در این شرایط آن‌ها برای پنهان شدن از چشم داعش اقدام به پوشیدن لباس‌های داعش می‌کنند.

در بخش دیگری از داستان، دوباره بالن از مسیر اصلی خود منحرف شده و به سمت یکی از کشورهای اروپایی می‌رود. در این کشور نیز ماجراهایی تازه در انتظار شخصیت‌های پایتخت است.