1

افشاگری حسن فتحی⇐انتخاب اولم برای نقش “بزرگ آقا” ناصر ملک‌مطیعی بود

سینماژورنال: حسن فتحی کارگردانی که سال گذشته با سریال “شهرزاد” در کانون توجه قرار گرفت در گفتگویی با مجله “پاراگراف” در کنار صبحتهایی درباره زندگی هنری ماجرای جالبی را فاش کرده است.

به گزارش سینماژورنال این ماجرا مربوط است به انتخاب نقش “بزرگ آقا” برای سریال “شهرزاد” که گویا فتحی ابتدا آن را برای ناصر ملک‌مطیعی درنظر گرفته بود اما رد پیشنهاد از سوی ملک مطیعی باعث شد فتحی به سراغ علی نصیریان برود.

فتحی در این باره می گوید: در مورد بازیگر نقش بزرگ آقا ابتدا به ناصر ملک مطیعی فکر می‌کردیم. او را دعوت کرده و گفت و گویی مفصل داشتیم. این نظر خود ایشان بود که مردم دیگر به یک تصویر مثبت از من خو گرفته‌اند و من هم دوست ندارم این تصویر را در ذهن مردم بشکنم.

بخشهایی دیگر از گفته های فتحی با “پاراگراف” را در ادامه بخوانید:

خوشبختانه نه زن دوم گرفتم و نه سیاستمدار شدم

چون فرزند اول خانواده بودم، خرید نان سنگک با من بود و کم پیش نمی‌آمد که در صف نانوایی از افراد پشت سر خودم می‌شنیدم این پسر دو تا فرق پشت سر خودش داره، پس حتماً دو تا زن داره. یا به دلیل فرورفتگی اندکی که وسط سرم بود، می‌گفتند این پسر دو تا مغز دارد، پسر سیاستمدار می‌شود اما خوشبختانه نه زن دوم گرفتم و نه سیاستمدار شدم!
متأسفم که نشد با فردوس کاویانی کار کنم
اینکه خودم را مدیون فردوس کاویانی می‌دانم و سال‌های خیلی خوبی را با هم سپری کردیم و از او آموختم، اما متاسفانه هرگز این امکان فراهم نشد که با هم کار کنیم.
اگر روزی برسد…
اگر یک روزی به من بگویند که حق نداری هیچ کاری بسازی و امکان ساخته شدن هیچ کدام از این سوژه‌ها وجود ندارد و تنها امکانی که داری این است که کارهایی را که ساخته‌ای بازسازی کنی، در چنین وضعیتی معتقدم می‌شود اینها را بهتر از آن زمانی که ساخته شده، ساخت.
شخصیت علی حاتمی سحرانگیز است
 من نه تنها منکر این نیستم که به سینمای علی حاتمی خیلی علاقه دارم، بلکه مباهات هم می‌کنم. شخصیت علی حاتمی و قلمش سحرانگیز است.
28 قسمت را در هشت ماه گرفتم
در «شهرزاد» خیلی ها باورشان نمی‌شود که 28 قسمت یک کار تاریخی را من هشت ماهه گرفتم؛ در حالی که اغلب کارهای تاریخی که در تلویزیون ساخته شده، دو سه یا چهار سال و حتی هشت سال برایشان وقت گذاشته شده است.
“در چشم باد” را بنا بود من بسازم
پس از موفقیت سریال «شب دهم» پیشنهادهای زیادی برای ساختن سریال دیگری به من شد. از جمله متن‌هایی که برای من آمد، همین سریالی بود که بعدها مسعود جعفری جوزانی با نام «در چشم باد» آن را ساخت.
باندبازی تبدیل یافته فرهنگ عشیره ای است
 ما هنوز در وضعیت قبیله‌ای و عشیره‌ای گرفتاریم. این چیزی که امروز تحت عنوان فرهنگ باندبازی دهان به دهان می‌چرخد، این تبدیل یافته و مدرن شده همان فرهنگ عشیره‌ای و قبیله‌ای و طایفه‌ای است.