1

افشاگری اخوی منوچهر محمدی روی آنتن زنده «سینمادو»: شورای راهبردی کودک ۵-۶ فیلم کودک ساخت!!!⇔پیشنهاد: رییس معزول سینما که شورای راهبردی را راه انداخت و در کنار ایشان، مدیرعامل فارابی که در شورای راهبردی کودک حضور داشته، نام این ۵-۶ فیلم را اعلام کنند و بگویند براساس کدام معیارها این فیلمها حمایت دریافت کرده‌اند؟ میزان حمایت هم اعلام شود که چقدر بوده؟

سینماروزان: در این دو سال و نیم بعد از راه اندازی شورای سیاستگذاری و راهبردی سینمای کودک توسط رییس معزول سینما هیچ گاه به شفاف سازی درباره دستاوردهای این شورا و اینکه این شورا چه حاصلی برای سینمای کودک داشته اشاره نشده است.

به گزارش سینماروزان مهدی ارگانی، مسعود کرامتی، حمید جبلی، جواد حاتمی،  محسن چینی‌فروشان، فرشته طائر‌پور، مرضیه برومند، مهدی یزدانی مدیرعامل اخیر موسسه رسانه های تصویری و البته علیرضا تابش مدیرعامل فارابی اعضای شورای راهبری سینمای کودک بودند که در این میان البته طائرپور خودش مدتی بعد از حضور در این شورا فیلمی کودک با نام «خاله قورباغه» را ساخت که درباره منابع مالی تولید آن پرسش فراوان است.

اعضای شورای راهبردی سینمای کودک هیچ گاه درباره خروجی این شورا به صراحت شفاف سازی نکردند و هیچ گاه درباره حمایت از تولید آثار سینمای کودک هم اطلاع رسانی نکردند با این حال به تازگی ایرج محمدی تهیه کننده فیلمی با نام «شکلاتی» که اخیرا روی پرده رفته و پرسشهایی طرح شده درباره شباهتهای آن به «چارلی و کارخانه شکلات سازی»تیم برتون به افشاگری درباره حمایت این شورا از تولید چند فیلم کودک پرداخته است.

ایرج که اخوی منوچهر محمدی تهیه‌کننده و مدیر پردیس مگامال است روی آنتن زنده «سینما2» و در گفتکویی تفصیلی با حامد عنقا بیان داشت: شورای راهبردی کودک وزارت ارشاد همت کرد و 5، 6 فیلم کودک ساخت و این آثار بعد از جشنواره کودک اصفهان به کانادا و هند و… راه یافتند، اما متاسفانه فرصت نمایش دقیق و درست به این آثار تعلق پیدا نکرد.

سخنان محمدی اصلی‌ترین پرسشی را که ایجاد میکند آن است که به غیر از «شکلاتی» نام دیگر فیلمهای کودکی که با حمایت شورای راهبردی کودک ساخته شده‌اند چیست؟؟ و از آن مهمتر اینکه ملاک حمایت از تولید چنین آثاری چه بوده است و اصلا این حمایت از کانال کدام ارگان سینمایی صورت گرفته؟

به نظر میرسد مدیرعامل فارابی که نامش در میان اعضای شورای راهبردی سینمای کودک دیده میشود بهتر از هر شخص دیگری بتواند در این باره شفاف سازی کند.