1

اعلام یک خبر خوب از سوی سخنگوی ارشاد: کشورهای خارجی بسیاری داوطلب اکران فیلم مجیدی شده اند/سینماژورنال امیدوار است هر چه زودتر نام کشورهای داوطلب هم اعلام شود

سینماژورنال: تازه ترین نشست رسانه ای حسین نوش آبادی سخنگوی وزیر ارشاد به مانند همیشه پر بود از اظهارنظر درباره مسائل مبتلابه سینما.

به گزارش سینماژورنال از جمله اظهارنظرات نوش آبادی درباره قابلیتهای اکران جهانی فیلم اخیر مجیدی بود.

نوش آبادی خبری را داد با این مضمون که کشورهای خارجی بسیاری داوطلب اکران فیلم مجیدی شده اند؛ خبری که  چه خوب بود اگر با ذکر نام کشورهای داوطلب اکران تکمیل می شد.

بسیاری از کشورها داوطلب اکران فیلم مجیدی شده اند
نوش آبادی با اشاره به شاخص‌های فنی و هنری فیلم «محمد رسول ا..(ص)» و شیوه جدید تولید آن گفت: این فیلم قابلیت اکران جهانی دارد و بسیاری از کشورها داوطلب اکران این فیلم شده‌اند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه فیلم «محمد رسول‌ا..(ص)» در حال ترجمه و دوبله به زبان‌های انگلیسی و عربی است‌، اظهار کرد: امیدواریم این فیلم در کشورهای اسلامی و غیراسلامی به نمایش گذاشته شود.

او ادامه داد: اکران این فیلم در کشورهای خارجی می‌تواند نقش موثری را در ارتباط با اسلام‌هراسی ایفا کند و دنیا را با یک دین و رهبر آسمانی آشنا کند.

نوش‌آبادی با بیان اینکه در حال حاضر فیلم “محمد رسول ا..(ص)” در بسیاری از سینماهای کشور در حال اکران است، افزود: این فیلم با استقبال زیادی از طرف مخاطبان مواجه شده است و به نظر می‌آید که بتواند رکوردی در زمینه جذب مخاطب به دست آورد.

تشکیل کمیته ویژه برای بررسی فیلم‌های پیشنهادی اسکار

نوش‌آبادی درباره‌ی بررسی فیلم‌های پیشنهادی برای ارسال به اسکار اظهار کرد: کمیته ویژه‌ای در بنیاد فارابی تشکیل شده است تا فیلم‌های ارسال شده را برای معرفی به اسکار بررسی کند.

او با بیان اینکه این فیلم‌ها به عنوان نماینده جمهوری اسلامی شناخته می‌شوند، گفت: این کمیته فیلم‌های واجد شرایط را بررسی، شناسایی و سپس معرفی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سایر فیلم‌هایی که توسط فیلمسازان ایرانی وغیرایرانی، مقیم یا غیرمقیم و فیلم‌های با پروانه ساخت و بدون پروانه ساخت که بدون کسب مجوز از این کمیته به اسکار فرستاده شوند به عنوان نماینده ما محسوب نمی‌شود.

اکران “رستاخیز” در خارج از کشور بلامانع است

نوش‌آبادی در پاسخ به سوالی درباره‌ احتمال اکران «رستاخیز» در خارج از کشور با توجه به انتخاب آن برای نمایش در جشنواره فیلم عراق گفت: هنوز بحث اکران این فیلم در کشور مشخص نیست ولی برای اکران آن در کشورهای دیگر مانعی وجود ندارد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه مجوز ساخت این فیلم در کشور صادر شده است برای اکران آن در خارج از کشور ممانعتی وجود ندارد.

او با اشاره به تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اکران فیلم «رستاخیز» اظهار کرد: امیدواریم که در صورت اصلاح و اکران این فیلم در داخل کشور شاهد اکران آن در خارج از کشور نیز باشیم.