1

اعلام رقم بدهی نجومی سینماداران به صاحبان آثار!!+ممانعت از اکران کمدی‌های بفروش “چپ راست”، “گشت۳” و “شیشلیک” در سینماهای بدهکار!

سینماروزان/مهدی فلاح: در تازه‌ترین جلسه شورای صنفی نمایش، مقرر شد سینماهایی که بدهی مالی دارند امکان اکران فیلم جدید نداشته باشند.

به گزارش سینماروزان این ممنوعیت به سبب آن است که برخی سینماداران به دلایل مختلف و ازجمله بروز کرونا از پرداخت حق پخش‌کنندگان و صاحبان آثار سرباز زده‌اند.

رقم بدهکاری سینماداران آن قدر بالاست که شورای صنفی نمایش را به برخورد ضربتی با سینماداران متخلف وادار کرده است.

مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش، درباره مبلغ بدهی سینماداران و محرومیت آنها از اکران فیلم جدید به باشگاه خبرنگاران گفت: میزان بدهی سینماداران بسیار زیاد است؛ چیزی در حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند که باید پرداخت شود.

وی در پاسخ به اینکه سینماداران چگونه بدهی خود را پرداخت کنند در حالی که فیلم جدیدی برای اکران ندارند، اظهار کرد: پرداخت بدهی آن‌ها منوط به اکران فیلم جدید نیست؛ سینماداران می‌توانند این بدهی را حتی با وجود اکران نشدن فیلم جدید پرداخت کنند چون این بدهی مربوط به فيلم‌هايي است که در گذشته اکران شده!!

به گزارش سینماروزان اینکه بدهی سینماداران مانده و مانده تا به نزدیکی ۲۰۰میلیارد رسیده و اینکه شورا به سینماهای بدهکار، حواله اکران فیلم جدید نخواهد داد، به بازپرداخت بدهی منجر خواهد شد؟؟؟

شورای صنفی نمایش تاکید کرده از حالا به بعد هیچ سینمای بدهکاری نمی‌تواند فیلم جدید اکران کند و با توجه به در راه بودن اکران چند فیلم کمدی بفروش و ازجمله “چپ راست”، “شیشلیک” و “گشت۳” به نظر می‌رسد سینماداران، اگر بدهی خود را ندهند ضرری سنگین را بابت عدم اکران چنین آثاری متحمل خواهند شد.