1

اعلام خبر وضعیت مذاکرات هسته‌ای در “کلاه قرمزی”

سینماژورنال: مذاکرات هسته ای ایران و آنچه در لوزان سوئیس طی روزهای اخیر جریان داشت نه فقط مرتب از سوی رسانه های سیاسی و بخشهای خبری مختلف رسانه ملی پیگیری می شد که تاثیرات خود را در برنامه های دیگر رسانه ملی هم داشت.

به گزارش سینماژورنال از جمله این برنامه ها مجموعه “کلاه قرمزی” بود که در یکی از قسمتهای اخیر خود و از زبان عروسک “دیبی” به شوخی با مذاکرات هسته ای و وضعیت اقتصادی کشور پرداخت.

“دیبی” عروسکی است که بعد از سالها از زیرزمین بیرون آمده و عادت دارد کاملا معکوس صحبت کند یعنی مثلا بجای اینکه بگوید “حالم خوب است” می گوید “حالم بد است” یا بجای اینکه بگوید “شب بخیر” می گوید “شب به فنا”! تکیه کلام “دیبی” جمله “ازت متنفرم” است که در ادبیات وی بمعنای “دوستت دارم” است!

در یکی از قسمتهای اخیر “کلاه قرمزی” این کاراکتر که در حال گفتگو با “آقای مجری” بود با ادبیاتی کاملا وارونه و با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: این روزها مذاکرات با “1-5” جریان دارد.

مرغ ارزان شده و همه کشورها صلح کرده اند

“دیبی” ادامه داد: آقای مجری خبر نداری که مرغ چقدر ارزان شده و هر سال ارزانتر از سال قبل میشود. همه کشورها با هم صلح کرده اند و هیچ جنگی وجود ندارد.

مردم با قفل فرمان محبت نثار هم می کنند

به گزارش سینماژورنال این عروسک افزود: ترافیک هم امسال خیلی کم شده و تصادفات جاده ای هم که اصلا نیست و فقط برحی اوقات مردم با قفل فرمان به همدیگر محبت می کنند.

“دیبی” در پایان هم طعنه ای به وضعیت نظافت شهرها زد و گفت: مردم دیگر آشغالها را در خیابان نمی ریزند و هر کسی هم آشغال می بیند جمع می کند و در سطل زباله می اندازد.

با صدای بازیگر “طبقه حساس”

بد نیست بدانید عروسک گردان “دیبی” مهناز خطیبی است که سابقه بازیگری تئاتر دارد. هوتن شکیبا که سال قبل کمدی “طبقه حساس” را روی پرده داشت نیز صداپیشه این عروسک است.