1

حذف سینمای مستعمل ماندانا از سرگروهی بعد از اکران نوروزی/سینما قدس جایگزین می‌شود؟!

سینماروزان: در شرایطی که پیش از اعلان فهرست رسمی فیلمهای نوروزی درباره حذف سینما ماندانا از سرگروهی خبررسانی شده بود و حتی شهرداری منطقه 13 هم از بازسازی این سینما و تبدیل به پردیس سینمایی حرف زده بود اما پیدا نکردن سرگروه جایگزین برای این فیلم موجب شد که بار دیگر همین سینما باشد که نامش در فهرست اکران نوروزی قرار گیرد با این حال مدیر این سینما از انصراف از سرگروهی بعد از اکران نوروزی سخن گفته است.

به گزارش سینماروزان محمد قاصداشرفی مدیر سینما ماندانا به «مهر» بیان کرد: سینما ماندانا بر خلاف میل باطنی من برای اکران نوروزی، به عنوان یکی از سرگروه ها انتخاب شد اما این امر هم به این شرط صورت گرفت که بعد از اکران نوروزی از سرگروهی کناره گیری کند از همین رو پس از اکران نوروز از سرگروهی انصراف می دهیم. این سینما در منطقه ای واقع شده است که بنا به نیاز اهالی منطقه آثار متنوع را به نمایش می گذارد و بیش از ۹۸ درصد از فیلم ها می توانند در ماندانا به نمایش گذاشته شوند ولی وقتی به عنوان سرگروه انتخاب می شود، سالن های آن تنها به یک فیلم اختصاص پیدا می کند در حالی که سالن های این سینما این ظرفیت را دارند که برای مثال سه فیلم را به نمایش بگذارند.

این سینمادار افزود: وقتی سینما ماندانا سرگروه می شود امکان نمایش دیگر فیلم ها وجود ندارد و این وضعیت در صورتی بدتر میشود که فیلم ضعیفی به سرگروهی این سینما به نمایش در آید و در این صورت سالن ها عملا خالی می مانند که از نظر اقتصادی به صرفه نیست. سینمای ما اگر سرگروه نباشد می توانیم فیلم های پرفروش را به نمایش بگذاریم، مانور بیشتری بدهیم و از فیلم های مختلفی استفاده کنیم.

اشرفی با بیان اینکه در حال حاضر مذاکراتی در حال انجام است تا سینمای دیگری جایگزین ماندانا به عنوان سرگروه شود، اظهار کرد: البته پیشتر هم چارسو برای سرگروهی در نظر گرفته شده بود ولی این سینما به دلیل برگزاری جشنواره های مختلف از این امر انصراف داد. این نکته را هم باید عنوان کنم که مسئولیت سرگروهی بسیار سنگین است چرا که سینماداران ضمن مراقبت از فیلم ها باید به مقررات سرگروهی پایبند باشند. با توجه به اینکه سینما قدس در جوار سینما استقلال قرار دارد نظر اعضای انجمن بر این بود که سینما قدس به عنوان سرگروه انتخاب شود چون این امر از نظر فنی نیز درست است ضمن اینکه در همان مسیر چهار سینما وجود دارد که اگر مساله سرگروهی لحاظ نشود، این سینماها ممکن است همزمان با هم یک فیلم را به نمایش بگذارند که این مساله باعث می شود از نظر فروش دچار مشکل و ضرر شوند.