1

اعلام اسامی هیات انتخاب جشنواره فجر حوالی ۱۲ شب ۱۱ آذر⇐از حلال مشکلات “گشت۳” تا کارگردانی که معتقد به انحلال ساختار ریاست جمهوری است!/از یک نیروی آکادمیک درویش‌مسلک تا یک بانوی باسابقه!/از هم‌دانشگاهی احمدی‌نژاد تا تهیه‌کننده “آپاچی و…

سینماروزان/حامد مظفری: اسامی هیات انتخاب جشنواره فجر۴۰ اعلام شد؛ آن هم حوالی ۱۲ شب پنجشنبه ۱۱ آذر.

به گزارش سینماروزان محمدحسین نیرومند که بدلیل بازنشستگی نتوانست پستی در دولت بگیرد و به مشاوره وزیر ارشاد رسید و ازجمله افرادی بود که مشکلات پیش روی اکران “گشت۳” را حل کرد از اعضای هیات انتخاب است.

بهروز افخمی کارگردانی که اخیرا در برنامه تلویزیونی “جهان آرا”ی شبکه افق از بی‌فایده بودن ساختار ریاست جمهوری در ایران گفته بود و خواستار بازگشت به ساختار نخست وزیری شده بود از دیگر اعضای هیات انتخاب است.

اسماعیل بنی‌اردلان آکادمیک‌ترین عضو هیات انتخاب است و شهره به درویش‌مسلکی. پوران درخشنده نماینده باتجربه بانوان در هیات انتخاب است.

اسفندیار شهیدی فیلمبرداری که ازقضا در دانشگاه علم و صنعت- دانشگاهی که محمود احمدی‌نژاد در آن تحصیل و تدریس کرده- درس خوانده درکنار حسین زندباف تدوین‌گری که کمدی-تجاری “آپاچی” را بعنوان تهیه‌کننده روی پرده دارد، هم در هیات انتخاب حاضرند.

مجید شاه‌حسینی از تحلیلگران سینمایی متبوع جریان اصولگرا، عضوی دیگر از هیات انتخاب است.

فهرست اسامی هیات انتخاب فجر۴۰ به شرح زیرند:

–بهروز افخمی (نویسنده و کارگردان)

–اسماعیل بنی‌اردلان (استاد دانشگاه)

–پوران درخشنده(نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان)

–حسین زندباف (تدوین‌گر، تهیه‌کننده و کارگردان)،

–مجید شاه‌حسینی (مدیر فرهنگی، پژوهشگر و استاد دانشگاه)

–اسفندیار شهیدی (مدیرفیلمبرداری، کارگردان و استاد دانشگاه)

–محمدحسین نیرومند (مدیر فرهنگی)

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، بازبینی فیلم‌های بلند سینمایی متقاضی حضور در جشنواره تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت و اسامی حداکثر 22 فیلم سینمایی راه‌یافته به بخش مسابقه سینمای ایران 5 دی اعلام خواهد شد.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از 12 تا 22 بهمن 1400 برگزار خواهد شد.