1

اعلام آثار متقاضیان شرکت در جشنواره فجر⇐نزدیک به ۶۰درصد آثار، فیلم اولی‌هایی هستند که بعضا پروانه ساخت سینمایی هم‌ ندارند!/فقط حدود ده درصد آثار متقاضی، تهیه‌کننده شناخته‌شده دارند!/فیلم توقیفی کارگردان مرحوم، متقاضی شرکت در جشنواره است!/داماد مدیر سالیان تلویزیون متقاضی جشنواره است!/بازیگر نقش ابوالفضل(ع) در فیلم توقیفی، متقاضی شرکت در جشنواره شده!!/یک مدیر سینمایی متقاضی شرکت در جشنواره است!!/نام یک روحانی(!) در فهرست متقاضیان دیده می‌شود!/ارگانهای اوج و انجمن دفاع نیز به جشنواره، فیلم داده‌اند!/باورش سخت است ولی نام یکی از متقاضیان “عرعروها…” است!/غیبت مشهود کمدی‌هایی مناقشه‌برانگیز همچون “سگ بند” و “جنس لطیف”!

سینماروزان/مهدی فلاح‌صابر: دبیرخانه جشنواره سی و نهم فیلم فجر به طور رسمی فهرست آثار متقاضیان حضور در جشنواره را اعلام کرد‌

به گزارش سینماروزان دقیقا ۱۱۰فیلم متقاضی حضور در جشنواره هستند که نزدیک به ۶۰ درصد آنها را فیلم اولیهایی دربرمی‌گیرد که برخی از آنها اصلا پروانه ساخت سینمایی ندارند و از همین حالا حذف‌شان از جشنواره قطعی است.

بخش عمده آثار جشنواره نه کارگردان شناخته‌شده‌ای دارند و نه تهیه‌کننده سرشناسی که این خودش هشداریست بر سطح کیفی جشنواره.

خروجی تمرکز سینماروزان بر فهرست متقاضیان جشنواره سی و نهم را در ادامه می‌خوانید:

–یوسف منصوری داماد اصغر پورمحمدی از مدیران سالیان تلویزیون با فیلمی با عنوان “تروا”(محمد علیزاده) متقاضی شرکت در جشنواره است.

–بهادر زمانی بازیگر نقش ابوالفضل(ع) در فیلم توقیفی “رستاخیز” با فیلم “برکه خاموش” به کارگردانی خودش متقاضی شرکت در جشنواره است!

حجت‌الاسلام امید آقایی از روحانیون علاقمند به سینما با “ورود و خروج ممنوع” به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته متقاضی جشنواره است.

–نام فیلمهای جامانده از سال قبل سازمان اوج یعنی “کارو” و “اوج۱۱۰” نیز در فهرست متقاضیان دیده میشود.

–انجمن دفاع مقدس که در دل کرونا هزینه بالایی صرف برگزاری جشنواره مقاومت کرده بود با “تک تیرانداز”علی غفاری متقاضی جشنواره است.

–جعفر صانعی‌مقدم مدیر هنروتجربه-از زیرمجموعه‌های بودجه‌گیر سازمان- متقاضی شرکت در جشنواره است؛ با فیلم “سه روز و سه قتل” به کارگردانی مسعود امینی تیرانی.

-“چپ راست”حامد محمدی و “شیشلیک”محمدحسین مهدویان ازجمله آثار کمدی ارائه شده به جشنواره‌اند ولی نام کمدی‌های “سگ بند” و “جنس لطیف” که در اولی امیر جعفری و در دومی اکبر عبدی نقشهای مناقشه‌برانگیزی را ایفا کرده‌اند در فهرست متقاضیان دیده نمی‌شود!!

نام فیلم توقیفی “من و دبورا”ی سیدضیاءالدین دری فقید- که پانزده سال قبل تولید شده بود- به تهیه‌کنندگی معاونت استانها در فهرست متقاضیان دیده میشود!

–بهزاد خداویسی و ستاره اسکندری از شناخته‌شده‌ترین بازیگرانی هستند که در مقام کارگردان با فیلمهای “دختران زمستان” و “خورشید آن ماه” متقاضی جشنواره‌اند. اتابک نادری دیگر بازیگریست که به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم “طرلان”، متقاضی جشنواره است.

-علی مصفا در قامت تهیه‌کننده با دو فیلم‌ “خط فرضی” و “هستی و زمان” متقاضی جشنواره است.

عجیب‌ترین عنوان فیلم متقاضی جشنواره “عرعروها و مزقون‌زن‌ها”(!!) است به کارگردانی علی اوجی!! علی اوجی به‌عنوان تهیه‌کننده در فیلم “روزی روزگاری آبادان” هم حضور دارد.

–اول مارکت همراه اول مخابرات با دو فیلم “شیشلیک” و “روزی روزگاری آبادان” متقاضی جشنواره است.

–حبیب احمدزاده نویسنده “داستانهای شهر جنگی” و “شطرنج با ماشین قیامت” با فیلم “افسانه آدمیزاد و غول چراغ جادو” متقاضی جشنواره است.

–علیرضا امینی با دو فیلم “راند چهارم” و “رقص دلفینها” متقاضی جشنواره است. علی عطشانی هم با دو فیلم “کوسه” و “سلفی با دموکراسی” متقاضی جشنواره است.

منوچهر محمدی(۲فیلم)، سید ضیاء هاشمی(۱فیلم)، مرتضی شایسته(۲فیلم)، غلامرضا موسوی(۱فیلم)، جواد نوروزبیگی(۴فیلم) و علی سرتیپی(۱فیلم) شناخته‌شده‌ترین تهیه‌کنندگان متقاضی جشنواره هستند که کمیت آثارشان روی‌هم فقط حدود ده درصد کل آثار متقاضی است!!

 

فهرست متقاضیان جشنواره فجر
فهرست متقاضیان جشنواره فجر

فهرست متقاضیان جشنواره فجر
فهرست متقاضیان جشنواره فجر

فهرست متقاضیان جشنواره فجر
فهرست متقاضیان جشنواره فجر