1

اعطای وام میلیاردی به موسسه منسوب به شهرداری بابت پرداخت نکردن طلب پخش‌کنندگان؟؟؟

سینماروزان/محمد شاکری: موسسه تصویرشهر منسوب به شهرداری بابت پرداخت نکردن طلب پخش‌کنندگان آثار اکران۹۸(؟؟!!) مشمول وامی میلیاردی شده است.

این دیگر خیلی عجیب است؛ خیلی عجیب. دولتی که مدام کمبود بودجه را بهانه کرده برای گریز از اعطای تسهیلات معیشتی مکفی کرونا به اهالی سینما، در یک فقره وامی میلیاردی به موسسه‌ای منسوب به شهرداری می‌دهد برای پرداخت بدهی صاحبان فیلمها.

سازمان سینمایی به تازگی فهرست ۳۰ سینمای مشمول دریافت وام جهت پرداخت بدهی دفاتر پخش از اکران ۹۸ را منتشر کرده.

شفاف‌سازی سازمان سینمایی روشن ساخته ۱.۶۹میلیارد وام برای موسسه تصویرشهر منسوب به شهرداری به مدیریت هاشم میرزاخانی بابت چهار سینمای ملت، تماشا، راگا و رازی درنظر گرفته شده است تا با این وام، طلب پخش‌کنندگان را دهد!!

پردیس آزادی که مالکیت آن با حوزه و شهرداری و مدیریتش با حوزه است نیز مشمول ۱.۲۶میلیارد وام قرار گرفته!!

اینکه سینماهای متعلق به بخش خصوصی بابت تعطیلی کرونایی ۹ ماهه سینماها، عایدی لازم برای پرداخت حق و حقوق صاحبان آثار را نداشته‌اند و حالا حق خود را دریافت وام می‌دانند در تناقض نیست با اعطای وام به سینماهای ارگانی که گاهی حتی با توقیف خودسرانه فیلمهای مجوزدار ارشاد، حاشیه‌ساز شده‌اند؟؟

از اینها گذشته اگر بناست طلب پخش‌کنندگان از سینماداران توسط دولت پرداخت شود چرا دولت مستقیما این طلب را پرداخت نمی‌کند و سینماداران بدحساب را واسطه این کار کرده؟

فهرست منتشره سازمان سینمایی درباره اعطای وام به سینماداران را اینجا ببینید.