1

اعتراف کارگردان مطبوع سعید جلیلی به فیلمسازی بدون پروانه ساخت!

سینماروزان: احسان عبدی پور جوان خونگرم جنوبی شش سال قبل فیلمی به نام «تنهای تنهای تنها» را تولید کرد؛ فیلمی کم‌هزینه اما شوخ و شنگ که در روندی عجیب و غریب نه تنها با اقبال جریان اصولگرا روبرو شد که حتی سعید جلیلی در مناظرات انتخاباتی 92 از این فیلم به عنوان محصولی مطبوع نام برد!

به گزارش سینماروزان عبدی پور  بعد از «تنها…» به ترتیب دو فیلم دیگر به نامهای «پاپ» و «تیک آف» را هم ساخت؛ «تیک آف» به لطف حضور مهتاب کرامتی در تیم تهیه کنندگان توانست در جریان اصلی اکران روی پرده برود و فروش متوسطی هم داشته باشد اما «پاپ» بعد از مدتها بلاتکلیفی به تازگی به صورت محدود در گروه هنروتجربه روی پرده رفته است.

احسان عبدی پور در گفتگویی که به بهانه اکران «پاپ» داشته اعتراف کرده به اینکه هم «پاپ» و هم «تنها…» را بدون پروانه ساخت تولید کرده است. عبدی پور به «همشهری جوان» گفت: اصلا ما برای «پاپ» تهیه کننده هم نداشتیم که بخواهیم پروانه ساخت دریافت کنیم. فیلم را ساختیم و بعد که خواستیم پروانه نمایش بگیریم دچار مشکل شدیم.

این کارگردان ادامه داد: البته شرایط و تأثیر این مجوزها بسته به پسند فیلم نهایی از سوی ارشاد تغییر میکند. کمااینکه من برای «تنهای تنهای تنها» هم مجوز نداشتم اما بعد که رونمایی شد اصلا نفهمیدم چه کسی برایش پروانه نمایش گرفت و چگونه اکران شد!!

عبدی پور که به خاطر نداشتن پروانه ساخت مجبور شده «پاپ» را به صورت کاملا محدود اکران کند همچنان به این سبک فیلمسازی علاقمند است چنان که بیان داشت: شخصا به این جنس کار علاقمندم و می گویم ای کاش از این دست تجربه ها بیشتر داشته باشیم! هر قدر فضا بسته تر باشد یا احساس کنیم فضا بسته است کسی که از آن خارج میشود دوست داشتنی‌تر میشود.