1

اعتراف کارگردان فیلم “من” به دروغین بودن مضمون فیلمش و اینکه بانی اصلی ساخت فیلم کاهانی بود

سینماژورنال: اولین ساخته سهیل بیرقی کارگردان جوان سینما با نام “من” با بازی لیلا حاتمی در حالی روی پرده رفته که بعد از دو هفته اکران میلیاردی شده است.

به گزارش سینماژورنال اغلب مخاطبان “من” به طرح سوال در این باره پرداخته اند که چطور می شود شخصیت اصلی فیلم “آذر” هر خلافی را به گونه ای کاملا قانونی انجام می دهد.

سهیل بیرقی با اعتراف به اینکه فیلمش واقع گرایانه نیست، در این باره به “همشهری جوان” گفت: در “من” به دنبال واقع نگاری کاراکتری بودم که اتفاقا بخشهایی از آن چندان هم واقعی نبود؛ چیزی از جنس یک دروغ سینمایی.

وی ادامه داد: معلوم است که یک زن، یک روزه نمی تواند پاسپورت 13 افغان را بگیرد. معلوم است که یک روزه نمی تواند سند زمینی که صاحبش فوت کرده آزاد کند ولی نشان دادن مجموعه ای دروغهای سینمایی آن هم به شکل واقع نگاری برایم جذابیت داشت.

این کارگردان که سالها دستیاری کرده است افزود: دقیقا دنبال جنسی از سینما بودم که قهرمان کارهایی می کرد که می دانستیم دروغ است اما از آن لذت می بردیم. این مدل سینما را خیلی دوست داشتم و فکر می کنم به این فیلم هم خیلی می آمد؛ فیلم اساسا ذاتش دروغ پردازی و رویاپردازی سینمایی است.

کاهانی مثل کوه پشت من ایستاد

بیرقی درباره حمایتهای عبدالرضا کاهانی از ساخت فیلم بیان داشت: از گرفتن پروانه ساخت تا مجاب کردن سرمایه گذار، مشکلاتی وجود داشت که خوشبختانه در این مسیر کاهانی مثل کوه پشت من ایستاد و بانی اصلی ساخت فیلم بود.

وی ادامه داد: کاهانی اولین کسی بود که این باور را در من به وجود آورد که می توانم فیلم بسازم و این بزرگترین کاری بود که کسی می توانست بکند.

سهیل بیرقی در کنار لیلا حاتمی
سهیل بیرقی در کنار لیلا حاتمی