1

اعتراض یک هنرور به بدقولی تولیدکنندگان«مردان ارباب جمشید» و اسپانسر «ماه عسل»

سینماروزان: مستند «مردان ارباب جمشید» که به مرور حال برخی سیاهی لشکران سینمای ایران اختصاص دارد توسط پگاه آهنگرانی فرزند منیژه حکمت و درنا مدنی فرزند رویا تیموریان ساخته شده است.

به گزارش سینماروزان در این مستند تعدادی از هنروران یا همان سیاهی لشکران حضور داشته اند و به تازگی یکی از آنها به گلایه از بدقولی تهیه کننده این مستند و اسپانسر «ماه عسل» پرداخته است.

حسین کوکائین هنرور مستند «مردان ارباب جمشید»  به «ایسکانیوز» گفت: قبل از انقلاب در سینما سیلورسیتی قلهک (فرهنگ فعلی) آپاراتچی بودم و در ادامه با توجه به ضعف بینایی ام به فیلم بریدن سینماها پرداختم. «مردان ارباب جمشید» مستندی درباره سیاهی‌لشگرهای سینما است که سالهای گذشته در خیابان ارباب جمشید تهران جمع می‌شدند.

این هنرور پیشکسوت با بیان اینکه از دهه 70 در چند فیلم و سریال نقش های کوتاهی داشته گفت: سال گذشته در مستند «مردان ارباب جمشید» به کارگردانی پگاه آهنگرانی و درنا مدنی با تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده ایفای نقش کردم و قرار شد بعد از فروش این فیلم مستند، حق الزحمه گروه هنروران پرداخت شود اما بعد از گذشت یک سال از اکران هنوز پولی به ما داده نشده است. با پیگیری بیشتر من به همراه سایر هنروران گفته شد هزینه شما را به خانم مدنی و پگاه آهنگرانی داده ایم که به شما بدهند همین طور بن 200 هزار تومانی خانه سینما، اما تاکنون این دستمزدها به دست مان نرسید.

کوکائین اظهار کرد: بعد از پخش قسمت هایی از مستند ما در برنامه «ماه عسل» ساخته احسان علیخانی یک شرکت به عنوان اسپانسر در این برنامه قرار شد به هر یک از هنروران این مستند مبلغ 5 میلیون تومان به همراه یک سکه طلا اهدا کنند که این ارقام به نفری یک میلیون و دو میلیون تنزل پیدا کرد.

این هنرور پیشکسوت با اشاره به اینکه در حال حاضر در مقابل یکی از سینماهای تهران در حال دستفروشی است، گفت: علیرغم اعتراض ها که به خانم مدنی داشته‌ایم اما هنوز هم مابقی این مبلغ پرداخت نشده است. البته پس از پیگیری های زیاد خانم مدنی مبلغ یک میلیون تومان به هر یک از ما از گروه هنروران واریز کرد در حالی که خبری از اهدای سکه طلا و دوربین فیلمبرداری که وعده داده شده بود،نشد.

کوکائین خاطرنشان کرد: ما از خانم درنا مدنی و پگاه آهنگرانی می خواهیم که تکلیف این مبلغ باقی مانده مبلغ که حق ماست و تاکنون واریز نشده را مشخص کنند.