1

اعتراض یک منتقد باسابقه به حذف رسانه‌های منتقد از نشست خبری جشنواره کوتاه ⇐ رفتار مدیران انجمن سینمای جوان در حذف رسانه‌های منتقد از نشست خبری جشنواره کوتاه واقعا خجالت‌آور است!/واقعا مدیری که به زودی باید مدیریت را تحویل دهد، چگونه نشست خبری ترتیب می‌دهد بدون حضور رسانه‌های منتقد؟!/رسانه منتقد است که با موشکافی، ایرادات را واکاوی کرده و در اختیار مدیران قرار می‌دهد!/کدام یک از رسانه‌‌نماهای مجیزگو، معایب و ضعفهای سیستم را بی‌تعارف، در اختیار مدیران قرار داده؟/روال غلط حذف رسانه‌های منتقد باعث شده که جز اخبار روابط عمومی جشنواره-که آن هم بیشتر در خدمت مدیران است- خروجی مطلوبی از این جشنواره در رسانه‌ها شاهد نباشیم!/امیدوارم مدیر بعدی انجمن سینمای جوان با روی باز پذیرای رسانه‌های منتقد باشد و از نقد و تحلیل نترسد!

سینماروزان: عدم دعوت رسانه‌های منتقد به نشست خبری جشنواره فیلم کوتاه روالیست که به غیر از جشنواره فجر، در اغلب جشنواره‌های هشت سال اعتدال شاهد آن بوده‌ایم و بارها نیز رسانه‌های منتقد بدان اعتراض کردند.

رضا استادی منتقد و روزنامه‌نگار باسابقه در اعتراض به این رفتار آماتورمابانه گفت: به عنوان روزنامه‌نگار و فیلمسازی که ورای سینما و تلویزیون، سال‌هاست در حیطه فیلم کوتاه فعالیت دارم و سالهاست جشنواره‌های مختلف ازجمله جشنواره کوتاه را دنبال کرده‌ام از رفتار مدیران انجمن سینمای جوان در حذف رسانه‌های منتقد از نشست خبری جشنواره کوتاه واقعا متعجبم و این رفتار را خجالت‌آور می‌دانم.

مدیر رسانه مستقل سینمامثبت تاکید کرد: واقعا مدیری که به زودی باید مدیریت را تحویل دهد، چگونه نشست خبری ترتیب می‌دهد بدون حضور رسانه‌های منتقد؟‌ آقایان حواسشان نیست رسانه‌های منتقد، با تحلیل‌های خود چنان دستاوردی در اختیار ایشان قرار می‌دهد که با میلیونها تومان هزینه، هم به دست نمی‌آید؟

استادی که سالها دبیر بخش سینما و تلویزیون روزنامه جام‌جم بود ادامه داد:  رسانه منتقد است که با موشکافی، ایرادات را واکاوی کرده و در اختیار مدیران قرار می‌دهد. کدام یک از رسانه‌‌نماهای مجیزگو، معایب و ضعفهای سیستم را بی‌تعارف، در اختیار مدیران قرار می‌دهند؟ اینکه اغلب مدیران اعتدال-و نه همه آنها- هشت سال چنین امکانی را از خود سلب کردند، جاي تعجب و شگفتی است و اینکه بعد از تغییر دولت، همچنان بر این رویه اصرار می‌ورزند، خجالت‌آور است!

رضا استادی که سابقه نگارش رمان‌هایی انتقادی دارد بیان داشت: ماهیت فیلم کوتاه، جسورانه و انتقادی و ساختارشکنانه است‌. فیلمساز کوتاهی که با پول توی جیب خود یا قرض از خانواده، فیلم می‌سازد نیاز دارد به حضور در جشنواره کوتاه تا رسانه‌های مختلف درباره‌اش به صریح‌ترین شکل بنویسند ولی متاسفانه روال غلط حذف رسانه‌های منتقد باعث شده که جز اخبار روابط عمومی جشنواره کوتاه- که آن هم بیشتر در خدمت مدیران است-خروجی مطلوبی از این جشنواره در رسانه‌ها شاهد نباشیم!

این منتقد با مخاطب قرار دادن مدیران انجمن سینمای جوان گفت: ماموریت شما چیست؟ اینکه در بهترین نقطه تهران، دفتر داشته باشید و پاسخگوی هیچ انتقادی هم نباشید و حتی از دعوت رسانه‌های منتقد در نشست‌های‌تان سرباز زنید مبادا دو پرسش کلیدی از شما بپرسند؟

رضا استادی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم مدیر بعدی انجمن سینمای جوان! با روی باز پذیرای رسانه‌های منتقد باشد و از نقد و تحلیل نترسد و بکوشد از نقدها به شکل درستی استفاده کند و آنها را در مسیر صحیح به کار گیرد.