1

اعتراض یک تهیه کننده به رسانه ملی بخاطر تبعیض در پخش تیزر فیلمهای نوروزی

سینماروزان: یک هفته از نوروز را در حالی پشت سر گذاشته ایم که برخی آثار اکران نوروزی حمایت ویژه رسانه ملی را داشته اند و مدام تیزرشان روی آنتن می رود و برخی آثار هم با محدودیت آشکار در پخش تیزر روبرویند.

کمدی-انتقادی “سه بیگانه” یکی از آثار نوروزی است که با محدودیت در پخش تیزرهای تلویزیونی روبرو شده به گونه ای که حبیب اسماعیلی یکی از تهیه کنندگان فیلم که پخش فیلم را هم برعهده دارد به صراحت به انتقاد از این محدودیت پرداخته است.

حبیب اسماعیلی با گلایه از تبعیض رسانه ملی در پخش تیزر به “ایسنا” گفت: فیلم «سه بیگانه» یک اثر کمدی است که به طور طبیعی پخش تیزرهای تبلیغاتی کمک زیادی برای آگاهی بیشتر مردم می‌تواند کند مخصوصا در این روزها که روزنامه‌ها و مجلات هم منتشر نمی‌شوند. با این حال آن طور که باید رسانه ملی توجهی نکرده است.

این پخش کننده باسابقه ادامه داد: این در حالی است که پیش از نوروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه‌ای برگزار و هماهنگی‌هایی برای پخش تیزرهای فیلم‌های سینمایی در تلویزیون انجام شد، اما حداقل برای فیلم «سه‌بیگانه» به جز چند نوبت محدود در روزهای اول دیگر تیزر یا حتی زیرنویسی از فیلم پخش نشده است.

او با انتقاد از بی‌مهری صدا و سیما به پخش آگهی فیلم‌های سینمایی، افزود: «سه بیگانه» دو بار تا پای اکران پیش رفته بود ولی هربار با مشکلاتی مواجه و از اکران آن جلوگیری شد، الان هم که بالاخره به سینماها راه یافته با مجوز قانونی وزارت ارشاد است و یک دستگاه‌ دولتی مانند صداو سیما باید برای معرفی آن حمایت کند.