1

اعتراض گروهی از پرسنل جشنواره مونترال به مدیریت آن بخاطر برآورده نشدن تعهدات مالی+ گزارش “سی.بی.سی” کانادا از اوضاع اقتصادی بحرانی جشنواره: آیا جشنواره مونترال نفرین شده؟

سینماژورنال/نادر جعفری: در حالی امسال تعداد نسبتا قابل ملاحظه ای از محصولات سینمای ایران به جشنواره مونترال راه یافته اند و البته مجری سابق “هفت” برای مستندسازی پیرامون این حضور به مونترال رفته بود(اینجا را بخوانید) که شبکه خبری “سی.بی.سی” کانادا از اوضاع اقتصادی نامطلوب این جشنواره خبر داده است.

به گزارش سینماژورنال سی.بی.سی در گزارشی با انعکاس اعتراضات گروهی از کارکنان جشنواره مونترال که اعلام کرده اند مدیر جشنواره “سرگئی لوزیک” به تعهدات خود نسبت به آنها عمل نکرده است از مشکلات سرراه این جشنواره در سالهای اخیر خبر داده است.

گویا گروهی از کارمندان جشنواره که امور اصلی مربوط به برگزاری جشنواره را انجام می دهند با بیان اینکه آنها هستند که در پشت صحنه شرایطی را فراهم می آورند که چهره های اصلی جلوی دوربین بروند از عدم برآورده شدن نیازهای مالی خود سخن گفته اند.

متعاقب این اعتراضات دپارتمان استانداردهای کاری کبک کانادا نیز خبر نارضایتی برخی کارکنان این جشنواره قدیمی آمریکای شمالی را تأیید کرده است.

مدیر ارتباطات: مشکلات مالی عجیب نیست

این اعتراضات سبب ساز آن شده که “هنری والش” مدیر روابط عمومی و ارتباطات جشنواره مورد سوال واقع شود. والش با تأیید اعتراضات آن را نه گسترده که متعلق به عده اندکی از کارکنان جشنواره دانسته است. والش با بیان اینکه برای رخدادهای فرهنگی مانند جشنواره مونترال بروز مشکلات مالی عجیب نیست از حل مشکل این گروه از پرسنل در آینده نزدیک سخن گفته است.

کیفیت پایین جشنواره صدای شرکتهای پخش فیلم را درآورد

پیش از این نیز “سی.بی.سی” در گزارشی با عنوان “آیا جشنواره مونترال نفرین شده” با برشمردن مشکلات پیش آمده برای جشنواره آنها را ریشه دار در کاهش کمک مقامات شهری و کاهش اسپانسرها دانسته بود!

گویا این کاهش کمکها هم برآمده از برآورده نشدن انتظارات حامیان مالی جشنواره بوده است.

ماه گذشته “دنیس کادرز” شهردا مونترال از این گفته بود که دوست دارد جشنواره مونترال همچنان سرپا بماند اما آن را منوط دانسته بود به تغییر روش مدیریتی.

پیش از این برخی شرکتهای پخش فیلمهای اروپایی و آمریکایی در کانادا از کیفیت پایین جشنواره در سالهای اخیر گلایه کرده بودند.

کارکنان کار خود را انجام دادند

اعتراضات کارکنان جشنواره مونترال اما به سنگ اندازی در مسیر برگزاری جشنواره منجر نشد چراکه آنان ضمن رسانه ای کردن اعتراض بر پای بندی خود به انجام وظایف تا پایان برگزاری جشنواره تأکید کرده بودند.