1

اعتراض رییس انجمن عکاسان به چینش هیأت داوران مسابقه تبلیغات جشنواره⇔همان هیأت داورانی که پرسشهایی جدی وجود دارد درباره کپی‌کاری یکی از اعضای آن از یک پوستر آمریکایی

سینماروزان: سه روز قبل که اسامی هیأت داوران مسابقه تبلیغات جشنواره سی و ششم فجر اعلام شد درباره حضور طاها ذاکر در میان اعضای هیأت داوران ابراز شگفتی شد؛ پرسشهایی جدی وجود دارد درباره کپی کاری پوستر «کارت پرواز»طاها ذاکر از پوستر یک فیلم آمریکایی و همین امر بود که حضور دوباره وی در جمع همکاران جشنواره فجر را پرسش برانگیز کرد.(اینجا و اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان طاها ذاکر سال گذشته هم سردبیری کتاب و کاتالوگ جشنواره فجر را برعهده گرفته بود و این استفاده مدام از وی در تیم همکاران جشنواره پرسشها را بیشتر کرد.

به تازگی حافظ احمدی رییس انجمن عکاسان سینمای ایران هم به انتقاد از چینش هیأت داوران مسابقه تبلیغات جشنواره پرداخته و صراحتا از حضور همزمان دو گرافیست در این تیم و استفاده فقط از یک عکاس گلایه کرده است. حافظ احمدی به خبرگزاری «مهر» گفت: با اعلام اسامی هیأت داوران بخش مسابقه تبلیغات سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر مراتب اعتراض خود را به دبیرخانه جشنواره اعلام کردیم و گفتیم نسبت به انتخاب داوران بسیار متعجب شده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت عکس در سینمای ایران، این مساله بسیار عجیب بود که از بین ۵ داور تنها یک داور عکاس حضور داشت. به دلیل اهمیت عکاسی در سینمای ایران لازم بود کنار سیف الله صمدیان که یکی از عکاسان خوب کشور است، یک عکاس سینمایی دیگر نیز حضور می‌داشت. دلیل اینکه در هیأت داوران ۲ گرافیست و ۲ تدوینگر حضور دارند نمی فهمم و نمی دانم چرا مسئولان برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر برای انتخاب داوری که عکاس سینمایی باشد با انجمن عکاسان همکاری و یا مشورت نکرده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: ای کاش ترکیب هیات داوران این دوره از جشنواره مانند دیگر دوره ها انتخاب می شد. انجمن عکاسان سینمای ایران به زودی طی بیانیه ای مراتب اعتراض خود را به دبیرخانه سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر اعلام می کند.