1

اعتراض علیرضا رییسیان به انتشار گفتگویی نادرست در رسانه منسوب به یک تهیه‌کننده تلویزیون⇐کارتان هم غیرحرفه‌ای است و هم غیراخلاقی!

سینماروزان: شنبه 24 مهرماه اظهارنظری عجیب منسوب به علیرضا رییسیان در رسانه وابسته به یک تهیه کننده تلویزیون منتشر شد.

به گزارش سینماروزان در این اظهارنظر عبارت غریب “هشت روز هم اگر به پایان دولت بود، جنتی باید وزارت ارشاد را ترک می‌کرد” به رییسیان منسوب شده بود.

همین عبارت غریب موجب شده که رییسیان با نگارش یادداشتی نسبت به رسانه مذکور اعتراض کند.

در یادداشت اعتراضی رییسیان آمده است: خبرنگار رسانه مذکور درخواست گفتگویی درباره تغییر و تحولات احتمالی در وزارت ارشاد را مطرح نمود و من نیز با روی باز پاسخگو بودم اما چون تجربه به من ثابت کرده برخی از گفتگوها در مراحل بازبینی قبل از انتشار دستخوش تغییر می‌شوند به خبرنگار موردنظر صراحتا تأکید کردم که حتما متن گفتگو را پیش از انتشار با من چک کند.

رییسیان ادامه داد: با این حال این کار صورت نگرفت و در اقدامی هم غیرحرفه‌ای و هم غیراخلاقی حتی یک کلمه از گفتگو با من چک نشد و لحن نگارش عمدا یا سهوا به گونه‌ای پیش رفت که حالت پرسش و پاسخ به کلی از آن گرفته شده و صحبتهای من به صورت کاملا گزینشی منتشر شد.

ابن فیلمساز خاطرنشان ساخت: بلافاصله بعد از انتشار گفتگوی مورد بحث، اعتراض خود را به مدیرمسئول رسانه مذکور که در زمره تهیه‌کنندگان سیما هستند رساندم و ایشان نیز قول دادند که توضیحات من درباره این یادداشت را در شماره یکشنبه 25 مهرماه رسانه مذکور منتشر نمایند که متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

علیرضا رییسیان تأکید کرد: به عنوان فیلمسازی که همواره سعی کرده ام حتی در اوضاع بحرانی سینما هم پاسخگویی شفاف به پرسشهای رسانه‌ها را در پیش گیرم چنین روندی را برخلاف اصول حرفه‌ای می دانم و به شدت از روند انتشار گفتگوی مذکور اعلام نارضایتی کرده و به صورت حقوقی ماجرا را تحت پیگرد قرار خواهم داد.