1

اظهار تأسف محمدرضا حیاتی برای همکارانی که تا لحظه مرگ از «ایران شاقول» خبر نداشتند!

سینماروزان: درگذشت ایران شاقول گوینده پیشکسوت خبر سیما به دلیل بیماری سرطان سبب ساز آن شده است که بسیاری از خاطرات مخاطبان از دهه های شصت و هفتاد زنده شود.

به گزارش سینماروزان محمدرضا حیاتی که در آن دوران در کنار شاقول به کار گویندگی خبر می پرداخت با ابراز ناراحتی از شنیدن خبر درگذشت این گوینده اظهار تأسف کرده برای خودش و دیگر همکارانی که تا لحظه مرگ این گوینده از حال او بی خبر بوده اند.

متن گفته های حیاتی را بخوانید:

خبر درگذشت بانو ایران شاقول را از رسانه‌ها شنیدم و متأسفم که بسیاری از ما که همکاران او بودیم، در تمام سال‌هایی که از خبر فاصله گرفته بود از او خبر نداشتیم. بعد از شنیدن خبر درگذشت ایشان هنوز هم در بهت و حیرتم. برایم باورکردنی نیست که او را از دست داده‌ایم، زنده‌یاد شاقول برای من یادآور روزهایی است که وارد عرصه خبر شدم و در کنار ایشان می‌نشستم و خبر می‌خواندم.

فوق‌العاده منظم و دقیق بود و با اینکه سابقه زیادی در کار خبر داشت، رفتارش با ما که تازه وارد این حرفه شده بودیم خوب بود. مثل یک دوست بسیاری از مواردی را که باید می‌آموختیم به‌درستی یاد می‌داد. خاطرم هست که در تمام سال‌هایی که با او همکار بودم کارش را بدون مشکل انجام می‌داد و خصوصیت بارز رفتاری او مهربانی‌اش بود که او را فردی متمایز می‌کرد.

به‌هرحال بسیاری از ما که در کار خبر فعال هستیم، بعد از بازنشسته‌شدن، یا به خواست صداوسیما به کارمان ادامه می‌دهیم یا ترجیح می‌دهیم به زندگی شخصی‌مان بپردازیم. خانم شاقول هم انتخاب کرد که بعد از بازنشستگی دیگر در رسانه فعالیت نکند و بسیاری از ما در این سال‌ها از او بی‌خبر بودیم. حال مرگ، سرنوشت محتوم همه ماست و برای بازماندگان تنها غم و خاطرات خوب باقی می‌ماند. ما هم خانم شاقول را با خاطرات خوب به‌ خاطر می‌آوریم. امیدوارم کسانی که به مردم خدمت می‌کنند تا زمانی که هستند مورد احترام مردم و مسئولان باشند و به نحو احسن از توانایی آنها استفاده شود و بعد از دوران کاری هم مورد احترام باشند. خوشحالم که مردم همیشه قدردان خدمتگزارانشان هستند و لطف آنها همیشه شامل حال ما می‌شود. بانو ایران شاقول تا همیشه در ذهن مردم ماندگار خواهد بود.