1

اظهارات یک پخش‌کننده سینما ⇐قیمت تبلیغات محیطی شهری آن قدر وحشتناک است که برای هیچ سینماگر مستقلی به‌صرفه نیست!/چرا در استفاده از تبلیغات شهری، هیچ تفاوتی میان یک محصول فرهنگی و یک برند تجاری قائل نشده‌اند؟

سینماروزان: یک پخش‌کننده سینما با گلایه از تعرفه قیمتی بالای تبلیغات شهری، خواستار بازنگری در این تعرفه‌ها شد.

به گزارش سینماروزان سعید خاني مدیر موسسه پخش خانه‌فیلم که کمدی “دینامیت” را روی پرده دارد به خبرگزاری مهر گفت: تلویزیون متأسفانه هیچ حمایتی از اکران این فیلم نکرد. در واقع نه تنها حمایتی نیست، بلکه اگر هر از گاهی بتوانند، علیه سینما سم‌پاشی هم می‌کنند. در قیمت تبلیغات محیطی هم آنقدر شرایط شهرداری وحشتناک است که برای هیچ سینماگر مستقلی به‌صرفه نیست.

این پخش‌کننده ادامه داد: نمی‌دانیم چرا برخلاف دیگر کشورها هیچ تفاوتی میان یک محصول فرهنگی و یک برند تجاری برای استفاده از تبلیغات محیطی در شهرها نیست؟ طبیعتاً زور ما به لحاظ مالی به آن شرایط نرسید. در این وضعیت تنها ظرفیت تبلیغاتی که توانستیم از آن استفاده کنیم فضای مجازی بود. در عین حال تبلیغات دهان به دهان مخاطب هم به فروش فیلم کمک کرده است.

خانی درباره مذاکره با صداوسیما برای تبلیغ تلویزیونی فیلم هم گفت: دوستان صداوسیما فیلم را دیده‌اند و به زعم خودشان نباید از این فیلم حمایت کنند. دلیل مشخصی هم معمولاً اعلام نمی‌شود و تنها می‌گویند طبق سیاست‌هایی که داریم از این فیلم حمایت نمی‌کنیم. سیاست‌های‌شان هم سیاست‌هایی بسته است که سال‌هاست گریبان‌گیر سینماگران هم بوده است.