1

اظهارات یوسف حاتمی‌کیا( آقازاده حاتمی‌کیا) که فیلم #شب_طلایی را روی پرده دارد⇐ طرفدار دوآتشه #کوبریک هستم!/مشتاقم در مسیر کوبریک حرکت کنم!/عاشق تجربه کردن ژانرهای مختلف هستم!/تنها ژانری که با احتیاط به آن ورود خواهم کرد ژانر جنگ است!/سرمایه‌گذار می‌دانست #شب_طلایی فروش زیادی نخواهد داشت!

سینماروزان/محمد صنیعی: یوسف آقازاده ابراهیم حاتمی‌کیا نخستین فیلم خود در مقام کارگردان به نام #شب_طلایی را روی پرده دارد که به‌مانند بسیاری از آثار دیگر فروش مطلوبی نداشته.

یوسف حاتمی‌کیا درباره این فقدان فروش کافی به خبرگزاری تسنیم گفت: این هم از لطف و همدلی مجریان طرح و سرمایه­‌گذار بود که می‌دانستند می‌تواند این فیلم فروش زیادی نداشته باشد اما حاضر به سرمایه‌‌گذاری شدند.

یوسف ادامه داد: موضوع و دغدغه‌ای داشتیم که باید آن را می‌گفتیم. این را سعی کردیم با محدودترین بودجه بیان کنیم که اگر فروش خوبی نداشت ضرر زیادی نکرده باشیم.

یوسف حاتمی‌کیا درباره فیلمساز مورد علاقه‌اش گفت: اگر در لحظه از من بپرسند فیلمساز مورد علاقه‌­ات کیست، نامی جز “استنلی کوبریک” در ذهنم نقش نمی‌بندد. سینما در وهله اول برایم تصویر است و کوبریک استاد بلامنازع آن بود. هربار که فیلم­‌هایش را می­‌بینم مدهوش قاب‌هایش می­‌شوم.

وی ادامه داد: علاقه­‌ام به کوبریک دلیل دیگری داشت و آن حرکت عجیبش در ژانرهای مختلف بود و در تمامشان هم با سربلندی بیرون می‌­آمد. او را نمی­‌توان به یک ژانر خاص محدود کرد. هر زمان که حرفی برای گفتن داشت به میدان می­‌آمد و آن را در ژانری متفاوت با ابزار سینما به ظرافت تمام بیان می­کرد.

یوسف حاتمی‌کیا افزود: به عنوان یک طرفدار دوآتشه کوبریک، مشتاقم در مسیر او حرکت کنم. من هم به مانند او عاشق تجربه کردن ژانرهای مختلف و محک زدن خودم هستم. پس هر بار من را می­‌توانند با فیلمساز دیگری مقایسه کنند. تنها ژانری که با احتیاط به آن ورود خواهم کرد، جنگی یا به زبان خودمان دفاع مقدس است. آنجا برایم به مانند واژه‌­اش مقدس است. اعتقاد دارم که باید با خلوص واردش شد. آنجا محل آزمون و خطا نیست.

یوسف حاتمی کیا از علاقه به استنلی کوبریک میگوید
یوسف حاتمی کیا از علاقه به استنلی کوبریک میگوید