1

اظهارات وزیر تازه ارشاد ⇐به دنبال ادغام جشنواره‌ها هستیم تا اسراف مالی کم شود!/برخی از مدیران قبلی، خسته(!) شده و داوطلب رفتن هستند!/برنامه جدید نیاز به نیروی تازه‌نفس دارد!/چون در صدا و سیما مدیرکل نظارت بودم بسیار فیلم نگاه می‌کردم!/آخرین فیلمی که دیدم فیلم “خورشید”مجیدی بود!/به‌همراه فرزندم انیمیشن می‌بینم و مشتاق تقویت انیمیشن هستم!/رییس جمهور دستور ارائه بسته‌های حمایتی به اهالی هنر را داده!/تمام هنرمندان مشمول بسته‌ حمایتی خواهند بود!

سینماروزان: محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد دولت سیزدهم در شبکه خبر تلویزیون درباره برخی از آرا و برنامه‌هایش برای بهبود حال هنر و اهالی آن، سخن گفت.

به گزارش سینماروزان محمدمهدی اسماعیلی در مورد اینکه آیا جشنواره‌های هزینه‌زای مختلف به علت هزینه‌های گزاف تعدیل می‌شوند، گفت: بسیاری از جشنواره‌ها محلی برای دیده شدن هنرمندان و رشد حوزه فرهنگ و هنر است و اینکه تغییرات یا ادغام‌هایی در جشنواره‌ها صورت بگیرد منطقی است. با تغییرات و ادغام‌ها اسراف مالی کم می‌شود اما در عین حال کارهای فرهنگی هنری به خوبی پیش می‌رود.

وی بالا بردن کیفیت جشنواره‌ها را یکی از برنامه‌های این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور گسترش فرهنگ و هنر و به مثابه یک فرصت برای این حوزه قلمداد کرد.

اسماعیلی در رابطه با تغییر معاونان و مدیران این وزارتخانه نیز افزود: ما جلساتی را با معاونان و مدیران فعلی داشته‌ایم، برخی از مدیران از خستگی و فشارهایی که در چهارسال گذشته داشتند صحبت کردند و خودشان داوطلب برای رفتن هستند اما ما از همکاری آنها استقبال می‌کنیم، البته برنامه جدید نیاز به نیروی جدید و تازه‌نفس هم دارد، در این میان برخی از مدیران فعلی با این برنامه‌ها همراه هستند و از سایرین نیز خواسته‌ایم تا لحظه‌ای که هستند حداکثر تلاش خود را بکنند.

اسماعیلی در مورد آخرین فیلمی که دیده بود گفت: من فیلم زیاد می‌بینم، چون در صدا و سیما هم مدیرکل نظارت بودم بسیار فیلم نگاه می‌کردم، البته سینما به خاطر اپیدمی کرونا با محدودیت‌ها و تعطیلی‌هایی همراه بود و سعی کردم در این شرایط سخت از طریق پلتفرم‌ها فیلم ببینم و آخرین فیلم سینمایی که دیدم فیلم “خورشید” مجید مجیدی بود.

وی خاطرنشان کرد: البته به همراه فرزند خود انیمیشن هم نگاه می‌کنم و یکی از برنامه‌های ما در حوزه پویانمایی است و مشتاق تقویت و حمایت از این حوزه هستیم.

محمدمهدی اسماعیلی درباره رسیدگی به اوضاع معیشتی هنرمندان گفت: خوشبختانه درباره ارائه بسته‌های حمایتی به اهالی هنر، رئیس محترم جمهور هم نظر مساعد داشته و حمایت همه‌جانبه خود را اعلام کرده است. در این بسته حمایتی یک سری کمک‌های بلاعوض و همچنین تسهیلات با سود کم را خواهیم داشت.

وزیر تازه ارشاد تاکید کرد: تمام هنرمندانی که هنرکارت دارند از بسته حمایتی اهالی هنر بهره خواهند برد و سعی ما بر این است که یک بسته کامل ارائه کنیم. هفته گذشته در شورای معاونان از معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه خواستیم این کار را به پیش ببرند و همکاران ما تا سه‌شنبه هفته جاری طرح را کامل کردند و روز چهارشنبه هم در جلسه‌ای با حضور آقای رئیسی مورد بررسی قرار گرفت و رییس جمهور دستور ارائه بسته حمایتی به اهالی هنر را داده به زودی انجام خواهد شد.