1

اظهارات مشاور وزیر ارشاد دولت سیزدهم⇐مساله مالکیت، بهانه بود! مدیران سینمایی اعتدال به دلیل مشکلات ممیزی، جلوی اکران “قاتل و وحشی” در جشنواره فجر۳۸ را گرفتند!/فیلم را به بهانه بازبینی قبلی، به جشنواره فجر۳۹ راه ندادند!

سینماروزان: مشاور وزیر ارشاد دولت سیزدهم به افشاگری درباره چرایی عدم نمایش “قاتل و وحشی” در دولت اعتدال پرداخت.

محمدحسین نیرومند عضو شورای بازبینی و مشاور وزیر ارشاد برای اولین بار از دلیل اصلی جلوگیری از حضور «قاتل و وحشی» در جشنواره سی و هشتم گفت.

در این جشنواره در حالی که فیلم حمید نعمت‌الله با رای هیات انتخاب به جشنواره راه یافته بود جشنواره فجر با انتشار اطلاعیه‌ای مشکل مالکیت و اختلاف سرمایه‌گذاران را مانع از حضور این فیلم دانست؛ ماجرایی که پس از دو سال مشاور وزیر ارشاد می‌گوید بهانه‌ای برای نمایش ندادن فیلم بوده.

نیرومند در گفت و گو با خبرگزاری فارس درباره فیلم «قاتل و وحشی» گفت: یکی از عزیزان عضو هیأت انتخاب جشنواره سی و هشتم با من تماس گرفت و گفت این فیلم بازبینی شد ولی درباره رد و یا تایید آن تصمیم‌گیری نشد. واقعیت آن است مدیران وقت سینمایی در آن سال، به دلیل مشکلات ممیزی، اکران فیلم را در جشنواره فیلم فجر صلاح ندانستند. بنابراین با تصمیم‌گیری هوشمندانه(!) مباحث اختلافی سرمایه‌گذاران فیلم در شورای داوری خانه سینما را بهانه کرده، فیلم را عملاً به این ترتیب پس از بازبینی رد می‌کنند. فیلم مجدداً در سال گذشته متقاضی شرکت در جشنواره فجر۳۹ می شود اما دبیرخانه جشنواره سی ونهم به استناد پخش فیلم برای هیات انتخاب جشنواره سی و هشتم از پذیرش فیلم خودداری می‌کنند!!

نیرومند درباره عدم پذیرش فیلم در جشنواره فجر۴۰ تاکید کرد: در آیین نامه جشنواره چهلم شرط پذیرش فیلم در جشنواره و نمایش آن برای هیأت انتخاب این است که تولید آن سال ۹۹ به بعد باشد. این فیلم در سال ۹۸ تولید شده است و امکان ثبت نام در جشنواره را ندارد.

تصویر مذاکرات منتج به عدم نمایش "قاتل و وحشی" در جشنواره فجر۳۸
تصویر مذاکرات منتج به عدم نمایش “قاتل و وحشی” در جشنواره فجر۳۸