1

اظهارات محسن نامجو علیه سینمای موسوم به جشنواره‌ای⇐ سینمای شلخته پناهی در برابر سینمای #ژان‌پیر_ژونه چیزی جز کنش نهیلیستی عوامانه است؟/آقا راجع‌به خودش فیلم می‌سازد و جایزه اولین فیلم را می‌گیرد؟ / زمانی جایزه برلین و ونیز را می‌دادند به امثال #ویم_وندرس و حالا‌‌‌…/در حسرت گذشته‌ای هستم که جایزه #فیلمنامه را در  به #فلینی و #برگمن می‌دادند/کل سینمای جشنواره‌ای این سال‌های ما چیزی جز دوختن کت و شلوار بر اساس دکمه است؟!

سینماروزان/احسان بدیعی: به دنبال اعطای جایزه ویژه هیات داوران جشنواره ونیز۲۰۲۲ به فیلم #خرس_نیست ساخته جعفر پناهی، بخش‌هایی از حرفهای محسن نامجو -خواننده آلبوم مشهور #ترنج- علیه جریان سینمای موسوم به جشنواره‌ای منتشر شده است.

محسن نامجو میگوید: چرا در غرب ما را می‌پذیرند؟ سینمای شلخته پناهی در برابر سینمای #ژان‌پیر_ژونه چیزی جز کنش نهیلیستی عوامانه و از سر تنبلی و بی‌استعدادی و فرصت طلبی است؟

خواننده آلبوم #مطنطن ادامه داد: آقا بهش حکم پنج ساله دادند راجع‌به خودش فیلم می‌سازد و جایزه اولین فیلم را می‌گیرد؟ یک زمانی #جایزه فیلمنامه #برلین را می‌دادند به #ویم_وندرس و حالا…

خواننده آلبوم #جبر_جغرافیایی ادامه داد: این جوایز هیچی نیست و ما خودمان را گول می‌زنیم! کل سینمای جشنواره‌ای این سال‌های ما اگر از استثنائات بگذریم چیزی جز دوختن کت و شلوار بر اساس دکمه است؟ انگاره‌های مبتذل پیش پا افتاده و عصبی‌سر و ته سینمای جشنواره‌ای ای را گرفته؟؟

محسن نامجو با اشاره به تجربیات شخصی بیان داشت: شخص خودم تازه بعد از ملاقات با شجریان فهمیدم که چقدر عمق تحریرهای نسل ما کم و اشتباه است. راز و رمز هنر اصیل را امثال شجریان می‌دانستند که در کوههای اطراف تهران، تمرین آواز می‌کردند ولی الان خوانندگان ما در نخ پارتی و علف و…!

این خواننده که تلفیق‌های پاپیولاری میان موسیقی سنتی و مدرن رقم زده، گفت: در #فلسفه، در #نقاشی، من در حسرت گذشته‌ای هستم که آدم حسابی می‌پرورانید، در #شعر در تحقیق در ترجمه. اکنون باید بر پیر شدن، مردن و تمام شدن غول‌ها #گریست! من در حسرت گذشته‌ای هستم که جایزه #فیلمنامه را در برلین به #فلینی و #برگمن می‌دادند نه #جعفر_پناهی!

برای تماشای فیلم اظهارات نامجو اینجا را ببینید.

اظهارات محسن نامجو علیه جعفر پناهی و سینمای موسوم به جشنواره ای
اظهارات محسن نامجو علیه جعفر پناهی و سینمای موسوم به جشنواره ای