1

اظهارات متناقض سخنگوی وزارت بهداشت که رییس جشنواره عترت(!) هم هست ⇐جشنواره فجر می‌تواند برای سی‌درصد ظرفیت، بلیت‌فروشی کند ولی ترجیح به برگزاری به صورت غیرحضوری است!!

سینماروزان: سخنگوی وزارت بهداشت در اظهاراتی متناقض از یک طرف از امکان برگزاری جشنواره فجر با سی درصد ظرفیت سالن‌ها گفت و از طرف دیگر از ترجیح به برگزاری “غیرحضوری” جشنواره.

به گزارش سینماروزان اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت که اخیرا با حکم وزیر بهداشت، رئیس سی‌ و پنجمین جشنواره ملی قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور(!!) شده در شرایطیست که هنوز مجوز کتبی ستاد کرونا برای برگزاری جشنواره منتشر نشده!!

سخنگوی وزارت بهداشت شرایط برگزاری جشنواره فجر امسال را اعلام کرد و گفت: برنامه های جشنواره فیلم و تئاتر فجر امسال با ۳۰ درصد ظرفیت و با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند فعال باشند.

دکتر سیما سادات لاری درباره وضعیت برگزاری جشنواره های فجر به ویژه جشنواره فیلم و تئاتر فجر در سال جاری به خبرگزاری ایسنا گفت: فعالیت برنامه‌های سینما و تئاتر در گروه سه دسته بندی می‌شوند؛ پس با ۳۰ درصد ظرفیت و با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند فعال باشند.

وی افزود: البته این موضوع منوط به فروش بلیط فقط به صورت اینترنتی است. کنترل کد ملی و عدم فروش بلیط به بیماران از طریق نرم افزار ماسک نیز انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: تامین تهویه مناسب و فاصله گذاری بین تماشاچیان و فاصله یک ساعته بین سانس‌ها برای انجام نظافت و ضدعفونی نیز باید انجام شود.

لاری در پایان اظهار کرد: البته ترجیح به برگزاری بیشتر به صورت غیرحضوری است زیرا رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی اصلی‌ترین اقدام برای مقابله با ویروس کروناست!!