1

اظهارات رییس اسبق تلویزیون درباره فردوسی‌پور و ماجرای تعطیلی نود!

سینماروزان: محمد سرافراز رئیس اسبق صداوسیما که مدتی کوتاه بعد از عزت ضرغامی و قبل از عبدالعلی علی‌عسکری، بر صداوسیما مدیریت می‌کرد در خلال گفتگویی تفصیلی با روزنامه شرق درباره ماجرای تعطیلی برنامه نودِ عادل فردوسی‌پور حرف زده است.

به گزارش سینماروزان بنا به گفته‌های سرافراز از زمان ریاست خودش بر صداوسیما، فشار برای تعطیلی “نود” شروع شده بود‌. سرافراز گفت: در دوره ما فشار برای تعطیلی برنامه نود بود، منتها مجموعه تصمیمات این بود که این کار انجام نشود اما به نظرم در دوره بعد خواستند مدیر تازه شبکه خودش را نشان دهد و او هم کمک کرده که این برنامه تعطیل شود.

‌سرافراز ادامه داد: شاید تصور می‌کردند می‌توانند شبیهش را درست کنند که خب نتوانستند! عادل هیچ خطری برای سازمان نداشت چون اساسا کاملا پرورش یافته سازمان بود و هست. ایشان در حوزه تخصصی خودش در همان چارچوب اگر کار کند، تهیه‌کننده، مجری و برنامه‌سازی موفق است و چون در اوج موفقیت او برنامه‌اش حذف شد، به یک جور عقده برای کسانی که سال‌ها این برنامه را دنبال می‌کردند، تبدیل شده است.

‌محمد سرافراز تاکید کرد: این یکی از مشکلات نظام حکمرانی ماست که خیلی راحت پیاده‌شان می‌کنند. خیلی افراد به‌راحتی حذف شده و کنار گذاشته می‌شوند. این کار اشتباه است، چون انگیزه‌ها کم و افراد به‌دردبخور کم می‌شوند و میدان به دست افراد متظاهر و ضعیف‌تر می‌افتد.

روایت محمد سرافراز از تعطیلی برنامه نود
روایت محمد سرافراز از تعطیلی برنامه نود