1

اظهارات تهیه‌کننده کمدی ممنوع‌التبلیغ تلویزیونی «سه بیگانه» در آستانه میلیاردی شدن ⇐خرسندیم که مدیران سیما برای پخش تیزر برخی آثار سنگ تمام می‌گذارند!/ «ملی» بودن صداوسیما ایجاب می‌کند که تبعیض برچیده شود

سینماروزان: «سه بیگانه» تنها فیلم اکران نوروزی است که بدون داشتن تیزر تلویزیونی و بدون بیلبوردهای محیطی توانسته توجه مخاطبان را جلب کند و در آستانه یک میلیارد فروش قرار گیرد.

این عدم پخش تیزر تلویزیونی که گفته می‌شود برآمده از حضور کاراکتری مشابه رییس دولت یازدهم در فیلم و همچنین رگه‌های انتقادی تند فیلم است با واکنش برخی از سینماگران و همچنین جامعه صنفی تهیه کنندگان در حمایت از فیلم همراه شد با این حال همچنان رسانه ملی از پخش تیزرهای این فیلم سرباز میزند.

هرچند تیزرهای «سه بیگانه» از رسانه ملی روی آنتن نمی‌رود و تیزر سایر آثار روی به صورت فله‌ای پخش میشود ولی این امر بجای ناراحتی با خرسندی حبیب اسماعیلی تهیه کننده «سه بیگانه» روبرو شده که همواره بر اهمیت حمایت از صنف سینما تأکید کرده است.

حبیب اسماعیلی یکی از دو تهیه کننده «سه بیگانه» با اشاره به امتداد اقبال مخاطبان به فیلم بیان داشت: درست است که نه تیزر داریم و نه بیلبورد اما مخاطبان باشعوری داریم که برای تماشای یک کمدی-انتقادی متعلق به بخش خصوصی به سینماها می‌آیند و همین مخاطبان هستند که برای سینمای ایران باقی خواهند ماند.

این تهیه‌کننده و پخش‌کننده با ابراز خرسندی از اینکه دیگر فیلمهای اکران نوروز تیزرشان روی آنتن می‌رود ادامه داد: اینکه رسانه ملی تیزر دیگر فیلمهای نوروزی را روی آنتن می‌فرستد و برای برخی آثار دولتی هم سنگ تمام می‌گذارد خیلی خوب است چون در نهایت باعث رونق سینما می‌شود و راهی را بازمی‌گشاید برای آن که صاحبان این گونه آثار به جای سودآوری در تولید به سودآوری در گیشه فکر کنند.

وی با بیان اقبال مخاطبان به ویژه در شهرستانها نسبت به «سه بیگانه» بیان داشت: فیلم علیرغم محدودیت کامل تبلیغی اما مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و روزبروز هم فروش آن بیشتر میشود بخصوص که در هفته اخیر در کنار پایتخت در شهرستانهای مهم هم سانسهای فوق العاده داشتیم.

مدیرعامل موسسه پخش رسانه فیلمسازان با مخاطب قرار دادن مدیران رسانه ملی گفت: انشاءالله مدیران صداوسیما هم از اقبالی که مخاطبان به «سه بیگانه» داشته‌اند سر ذوق بیایند و داستان خودی و بیخودی را نه بخاطر فیلمی خاص که بخاطر سینمای ملی ایران تمام کنند چون «ملی» بودن این رسانه ایجاد میکند که تبعیض برچیده شود.