1

اظهارات تراژیک معاون امور اصناف خانه سینما⇐حل مشکل بیمه سینماگران، ربطی به خانه سینما ندارد/ ۲۵۰۰ نفر از اعضای خانه سینما هنوز بیمه نشده‌اند

سینماژورنال: در شرایطی که سه هفته قبل تعدادی از بدنه سینمای ایران با نگارش نامه ای به رییس جمهور از او به خاطر اوضاع رفاهی ضعیف صنف سینما و بخصوص حل نشدن سالیان مشکلات بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی گلایه کرده بودند حالا ناصر عنصری معاون امور اصناف خانه سینما در نشستی اظهارات تراژیکی را درباره وضعیت بیمه بیان کرده است.

به گزارش سینماژورنال از جمله این اظهارات آن است که این معاون صنفی از وجود نزدیک به 2500 نفر عضو بیمه نشده خانه سینما حرف زده و در عین حال به صراحت از این گفته که حل مشکل بیمه ربطی به خانه سینما ندارد.

سینماژورنال بخشهای تراژیک گفته های این معاون صنفی را به نقل از “مهر” ارائه می دهد:

به گزارش سینماژورنال ناصر عنصری  با تاکید بر اینکه مشکل بیمه تامین اجتماعی در عین اهمیت، ربطی به خانه سینما ندارد گفت: برای رفاه حال اعضای خانه سینما از سازمان تامین اجتماعی خواسته‌ایم که یک شعبه مستقل در خانه ایجاد کند تا اعضای خانه سینما بدون دردسر، مسائل بیمه‌ای خود را پیگیری کنند.

عنصری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵۰۰ نفر از اعضای خانه سینما بیمه نشده‌اند، بیان کرد: صندوق اعتباری هنرمندان قول داده است که از طریق مبحث یارانه‌ها، تعدادی از این افراد را بیمه کند که البته ما نمی‌دانیم قرار است چه تعداد از این افراد توسط صندوق اعتباری بیمه شوند.

عنصری درباره کیفیت پایین همان تعداد بیمه شده تکمیلی سال گذشته اظهار داشت: روند بیمه شدن اعضای خانه سینما توسط بیمه آرمان با اعتراض اعضا در انجمن‌های مختلف خانه سینما توام شد. از همان زمان تصمیم گرفتیم بحث بیمه تکمیلی را خانه سینما برعهده بگیرد البته می‌دانستیم که مقاومت‌هایی در این زمینه صورت می‌گیرد. بخصوص تصور می‌کردیم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با این قضیه مخالفت کند اما خوشبختانه وی با شنیدن استدلال‌های ما، این مساله را پذیرفت و از ارجمندی مدیرعامل صندوق اعتباری هنرمندان خواست تا همکاری‌های لازم را با ما انجام دهد.

عنصری با اشاره به اینکه برای بیمه تکمیلی نیازمند بودجه بیش از 3 میلیارد تومان هستیم، تاکید کرد: حجت‌الله ایوبی قول پرداخت دو میلیارد تومان را برای بیمه تکمیلی هنرمندان داده است.

عنصری در جایی دیگر از گفته های خود اظهار داشت: برای مستقل شدن در زمینه بیمه تکمیلی، با حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی صحبت و اعلام کردیم که می‌خواهیم مساله بیمه تکمیلی را بر عهده بگیریم. در ابتدا ایوبی به لحاظ تأمین منابع مالی دچار تردید شد و ما به او اطمینان دادیم که در موارد مختلف صرفه‌جویی می‌کنیم و سعی می‌کنیم بیمه مناسبی را در اختیار اعضا قرار دهیم. رییس سازمان سینمایی نیز بعد از شنیدن صحبت‌های ما قول حمایت‌هایی را از نظر مالی داد.

معاون امور اصناف خانه سینما درباره تسهیلات بیمه تکمیلی سینماگران در سال 95 بیان کرد: سقف بیمه در حال حاضر ۴۵۰۰ نفر است و هر چقدر این تعداد بیشتر باشد به نفع ما خواهد بود. البته این را هم باید بگویم که اگر تعداد مراجعان برای بیمه تکمیلی ۳۵۰۰ نفر باشد، دچار مشکل خواهیم شد.