1

اظهارات بدمن تنها فیلم ایرانی که آمران اسیدپاشی را نشان داد⇐جشنواره ها برای مدیران جنبه تزیینی دارند/پولشویی به طور عملیاتی وارد هنر شده!/برخی آقایان با دزدیهایشان به سینما و تئاتر گند زده اند!/پولشویان بازیگران مستعد را به کالا بدل کرده اند!/علاوه بر رنج نان باید درد هنر را هم داشته باشیم/مسئولان هرچه سریعتر بساط مفسدان را جمع کنند

سینماروزان: در سالهای اخیر فیلمهایی مختلف درباره اسیدپاشی به زنان و دختران ساخته شده. فیلمهایی نظیر “مستانه”،”لانتوری” و “این زن حقش را میخواهد” از این جمله اند اما همچنان تنها اثر سینمای ایران که آمران اسیدپاشی را نشان میدهد “رستگاری در هشت و بیست دقیقه” است که بیش از یک دهه قبل تولید شد.

در آن فیلم این سیاوش طهمورث بود که یکی از بدمنهای فیلم را ایفا میکرد! طهمورث که در سالهای اخیر در سینمای ایران کم کار شده با انتقاد از برگزاری جشنواره های متعدد در ایران به “جوان آنلاین” گفت: جشنواره‌ها برای خیلی از هنرمندان و حتی مدیران جنبه تزیینی دارند. چون ما فقط یاد گرفته‌ایم که در شب زندگی کنیم و خودمان را از نعمت روز محروم کنیم. مگر طلوع آفتاب نداریم؟ پس چرا فقط به فکر غروب هستیم؟ این جشنواره ها، جشنواره‌های بسیار خوبی هستند، جشنواره‌هایی ارزشمند، اما به شرطی که بتوانیم آن‌ها را درست اجرا کنیم.

طهمورث با اشاره به ردوبدل شدن دستمزدهای نجومی در برخی پروژه ها ادامه داد: امروزه بیش از نیمی از بازیگران ما تبدیل به کالا شده‌اند. این در حالی است که پولشویی در هنر و از سینما تا تلویزیون هم پیاده شده است!

بازیگر “اجاره نشینها” و “تشکیلات” ادامه داد: برخی آقایان با دزدی هایشان به عرصه هنر نیز گند زده‌اند و همین امر باعث شده تا بازیگرانی که استعداد دارند، متاسفانه تبدیل به کالا شوند! برای همین این بازیگران نگاهشان مادی شده است و دیگر سمت کار‌های که قرار است ارزشی باشد کمتر می‌آیند.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون تاکید کرد: من معتقدم هنر امروز کشور دستمایه یک عده کاسب، بیسواد و بی هنر شده و این‌ها معتقدند هنر کیلویی چند؟! چون در عرصه فرهنگ و هنر برای خود تجارت خانه باز کرده‌اند و مشغول تجارت و باندبازی و به اضمحلال کشاندن هنر هستند. طوری که ما باید علاوه بر رنج بردن از داشتن درد نان و آب، باید درد هنر، تفکر، فرهنگ و اندیشه نیز داشته باشیم و این‌ها از این کار لذت می‌برند.

طهمورث افزود: من فکر می‌کنم سوداگران از راه‌های دیگر هم می‌توانند کسب منفعت کنند و پول دربیاورند و بهتر است مسئولین هر چه سریع‌تر بساط این مفسدان فرهنگی را برچینند. چرا که با این روش و این منوال سینما و تلویزیون و تئاتر و جشنواره و… ما به هیچ جایی نمی‌رسد و این ره به ترکستان خواهد بود.