1

روی خوش ایوبی به عماریون⇐ راه‌اندازی گروه سینمایی عمار، همکاری بین‌الملل فجر با دبیر عمار و…

سینماژورنال: حجت ا.. ایوبی، روز گذشته با حضور در دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار در جریان فعالیت‌های این جشنواره قرار گرفت.

به گزارش سینماژورنال در این دیدار ایوبی از همکاری سازمان سینمایی و جشنواره عمار سخن گفت و در کنار وعده راه اندازی گروه سینمایی عمار که بناست آثار این جشنواره را نشان دهد از همکاری نادر طالب زاده دبیر جشنواره عمار با بین الملل فجر خبر داد.

 اعلام آمادگی سازمان سینمایی برای حمایت از عمار

ایوبی که در این بازدید گفت: در سازمان سینمایی فعالیت‌های این جشنواره را در جهت تقویت و حرفه‌ای شدن فیلمسازانش رصد و پیگیری می‌کنیم.

ایوبی اظهار داشت: در جهت حمایت از فیلمسازان و فعالان جشنواره عمار، در صورت طراحی مکانیسمی برای معرفی چهره‌های شاخص عمار، سازمان سینمایی، برای بر پا کردن سنگ بنای سینمای انقلاب، این آمادگی را دارد که از این چنین افرادی حمایت‌های لازم را صورت دهد که این مایه خوشحالی سازمان نیز هست، چراکه عمار در واقع به سینمای انقلاب کمک می‌کند و فیلمها را در مساجد و نهادهای سنتی و دینی جامعه به نمایش می‌گذارد که این اتفاق مبارکی است.

فراهم کردن گروه سینمایی عمار

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تحسین عمار بدلیل اینکه توانسته جامعه متدین را به سمت سینما بکشاند، تصریح کرد: برای ما مطلوب است که جشنواره عمار بتواند به طور حرفه‌ای‌تر اکران هایی داشته باشد و از طرف سازمان سینمایی هم در جهت فراهم کردن محل و پاتوقی ثابت برای اکران دائمی آثار این جشنواره به عنوان سرگروه مشخص حمایت‌های لازم را صورت می‌دهیم تا در کنار مساجد، حسینیه‌ها و نهادهای مردمی از ظرفیت سالن های موجود در کل کشور هم استفاده شود.

ایوبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سازمان سینمایی در جشنواره بین المللی فیلم عمار نیز آماده همکاری است، اظهار داشت: در جشنواره جهانی فیلم فجر خود را مدعی سینمای شرق و سینمای اسلامی می داند و معتقد است باید یک پایگاه امن و مطلوب برای سینمای نزدیک به سینمای ایران ایجاد بکنیم و جداسازی جشنواره داخلی و بین المللی به همین منظور بود و قبل از این بخش بین الملل تنها یک شو بود.

همکاری دبیر جشنواره عمار با بین الملل فجر

وی با اشاره به موفقیت های جشنواره بین الملل عمار در جذب آثار، افزود: امیدواریم که بین دو جشنواره بین الملل عمار و فجر بتوان ارتباطاتی برقرار کرد تا بتوان کار خوبی کرد و هدف مشترک مان را دنبال کنیم چه اینکه امسال در جشنواره فجر، به دنبال حمایت از فیلمسازان کشورهایی مثل لبنان، عراق و… هستیم که آثار خوبی تولید می‌کنند ولی در جایی دیده نمی‌شوند و جایگاهی در جشنواره ها ندارند و در قالب بخش دارالفنون جشنواره جهانی فجر که آقای نادر طالب زاده دبیر جشنواره عمار هم همکاری کردند و برخی فیلمسازان عمار را نیز جهت حمایت و آموزش انتخاب کردیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان سینمایی قبل از جشنواره فیلم مقاومت با دست اندرکاران آن، جلسه تقسیم کار و همکاری برگزار می‌کند، خاطرنشان کرد: مردمی بودن عمار منافاتی با رعایت برخی تشریفات ندارد و می‌توانیم با برگزاری جلسات مشترکی در جهت هم‌فکری، هم‌افزایی و تقسیم کار همکاری کنیم و که یک کارگروه مشخص می تواند کمک کند و در بحث مالی هم بعضا گلایه هایی بود مشکلات را حل کنیم.

جامعه سینمایی آماده کمک به عمار است

رئیس سازمان سینمایی با آرزوی موفقیت برای عمار، خواستار تشکیل یک کمیته کاری با جشنواره عمار شد و خاطرنشان کرد: جشنواره عمار می‌تواند آغوش خود را به سوی جامعه سینما، بازتر کند چراکه یقین دارم بسیاری از سینماگران کشور هستند خود را موظف به کمک به جشنواره عمار می دانند که گرچه شاید دوستان شما فکر کنند این افراد تناسبی با عمار ندارند اما با شناختی که من از دو طرف دارم خیلی ها را علاقمند می بینم که به کار شما کمک کنند و در این زمینه هم ما آمادگی داریم جامعه سینمایی را بیشتر به جشنواره عمار نزدیک کنیم و جامعه سینمایی آماده است به جشنواره عمار و اکران مردمی آن کمک کند.