1

اظهارات اسدالله یکتا که بدجوری گرفتار مشکلات اقتصادی است⇐این روزها هر که بیشتر پول بدهد مقابل دوربین می‌رود!/امیدوارم سلفی صمیمانه‌ام با مهناز افشار برایم دردسرساز نشود!!/بیشترین دستمزد سینمای‌فارسی برای فردین بود که ۲۵۰هزارتومان می‌گرفت!/فردین حتی زمانی که ممنوع‌الفعالیت شد باز به نیازمندان کمک می‌کرد!

سینماروزان: اسدالله یکتا بازیگر پیشکسوت که در سالهای اخیر بدجوری گرفتار مشکلات اقتصادی است و نیاز دارد به توجه از سوی سران صنف سینما در گفتگویی تازه از خاطراتش از فردین، پوری بنایی ملک مطیعی، حواشی عکسش با مهناز افشار، فروش نقش و نیم قرن فعالیت در عرصه سینما گفت.

به گزارش سینماروزان اسدالله یکتا با اشاره به فضای فیلم سازی در دهه های مختلف سینمای کشور و باند بازی حاکم بر آن به سپیده آماده در «تماشا» اظهار کرد: باند بازی یکی از اجزای اصلی سینمای این روزها شده است و اگر بخواهم سینما را در یک جمله توصیف کنم باید بگویم سینما بی معرفت است.

بازیگر فیلم «ضرب شست» تاکید کرد: این روزها به جای استفاده از بازیگران توانا، از فروش نقش ها استفاده می کنند و از این طریق نه تنها هزینه ای برای بازیگران پرداخت نمی کنند، بلکه سرمایه ای هم به دست می آورند و متاسفانه این روزها هر که بیشتر پول بدهد مقابل دوربین می‌رود.

یکتا در خصوص دستمزد بازیگران پیش از انقلاب گفت: بیشترین دستمزد آن روزها مبلغ 250 هزار تومان بود که به محمدعلی فردین و بهروز وثوقی تعلق داشت.

بازیگری فیلم قهوه خانه قنبر در خصوص حضور در مجموعه «چاق و لاغر» در دهه ۶۰ گفت: سریال «چاق و لاغر» مثل توپ ترکید و پس از آن وقتی مردم در خیابان مرا می دیدند درباره این سریال میپرسیدند. بچه ها اما از کاراکتر چاق و لاغر در این سریال می ترسیدند و این به دلیل نوع فیزیک و چهره این دو کاراکتر در سریال بود.

یکتا در خصوص محمدعلی فردین گفت: آقای فردین در تمام سالها و حتی دوران ممنوع الفعالیت شدن بعد از انقلاب به تمام بازیگرانی که تمکن مالی نداشتند کمک می کرد و علاوه بر آن تمام کسانی که دچار مشکل مالی و بیکاری بودند سراغ ایشان می آمدند و ایشان با تمام توان به همه نیازمندان کمک می کرد.

وی افزود: این روزها حرمت بزرگ و کوچک از میان رفته است و نه از کمک به نیازمندان خبری هست و نه احترام پیشکسوتان را نه میدارند. آن روزها محمدعلی فردین با آن ابهتش جلوی پای من بلند می شد اما این روزها دیگر خبری از احترام ها نیست.

یکتا در خصوص حاشیه های ایجاد شده پس از انتشار عکسی بیش از حد صمیمانه با مهناز افشار گفت: امیدوارم این حاشیه ها خطرناک نباشد و آن عکس دردسرساز نشود.

بازیگر فیلم «بهشت دور نیست» در خصوص پوری بنایی بازیگر پیشکسوت سینما گفت: خانم پوری بنایی یکی از بازیگران با اخلاق و نجیب سینمای ایران بود.

اسدالله یکتا در خصوص ورود به عالم بازیگری گفت: به طور اتفاقی برای تماشای تئاتری به لاله‌زار رفته بودم که پس از پایان نمایش یکی از دست اندرکاران به من پیشنهاد بازی داد و من برای اولین بار در نمایش «آش کاسه یه ملاقه» بازی کردم. پس از آن پیشنهادهای بازی به سمت من سراریز شد و در مدت کوتاهی من در تمام تئاترهای لاله زار نمایش داشتم تا اینکه آقای صفدری به سراغم آمد و فردای آن روز من به سینما نادر دفتر آقای صابر رهبر رفتم و این آغاز حضور من در سینما با فیلم مراد و لاله بود و پس از آن فیلم در پروژه‌های سینمایی متعددی حضور پیدا کردم.

بازیگر فیلم «سالار مردها» در خصوص غیبت نه ساله اش در عرصه بازیگری پس از انقلاب گفت: در آن سال‌ها نوع سینما تغییر کرد و پای جنگ به سینما باز شده بود، سالها طول کشید تا دوباره پروژه‌هایی ساخته شود و من بتوانم در آن حضور داشته باشم.