1

اظهارات آقازاده فرج‌الله سلحشور در چهارمین سالگرد درگذشت این کارگردان⇐برخی افراد اعلام کرده‌اند “موسی(ع)” وارد پیش‌تولید شده، اما چنین اتفاقی نیفتاده!/در چهار سال آخر عمر، سلحشور می‌توانست بخش قابل توجهی از “موسی(ع)” را بسازد ولی به بهانه پول نداشتن، کار تولید تا به حال معطل مانده/سریال “موسی(ع)” می‌تواند از صد‌ها موشک شهاب ۳ اثرگذارتر باشد!

سینماروزان: سریال “موسی(ع)” از آن سریالهایی است که سالهاست درباره تولید آن برای تلویزیون حرف و حدیث وجود دارد ولی همچنان هیچ اتفاق مشهودی پیرامونش رخ نداده؛ این سریالیست که فرج‌الله سلحشور به‌دنبال ساخت آن بود ولی عمرش کفاف نداد و بعد از فوتش هم بنا بود جمال شورجه آن را بسازد ولی حمایتی صورت نگرفت تا شورجه هم گرفتار عوارض سکته مغزی شود و…

بصیر سلحشور آقازاده فرج سلحشور در چهارمین سال درگذشت این کارگردان به جوان گفت: در سریال “موسی (ع)” که مرحوم سلحشور سال‌های سال دغدغه نوشتن و تولید آن را داشت، حدود ۴۰ تا ۵۰ داستان وجود دارد که هر کدامشان به صورت بالقوه یک فیلم سینمایی است. سریال “موسی (ع)” ماحصل چندین سال پژوهش و بررسی منابع گوناگون توسط متخصصان و یهودشناسانی مانند مهدی طائب است. هر چند پدر چند سالی مجبور شد کار روی پروژه “موسی (ع)” را تعطیل کند که علت آن هم صحبت برخی افراد در این رابطه بود که معتقد بودند مرحوم پدرم توانایی لازم برای ساخت آن را ندارد، هر چند بالاخره پدر پس از چندین سال فیلمنامه آن را تهیه کردند و به صدا و سیما فروختند و پس از کش و قوس‌های زیاد به دلیل احاطه محتوایی و فنی قرار شد خود ایشان کار را بسازد که به دلیل تعلل مسئولان مربوطه این اتفاق نیفتاد.

بصیر سلحشور تاکید کرد: طی چهار سال آخر زندگی که ایشان با بیماری سرطان درگیر بودند، می‌شد بخش قابل توجهی از پروژه “موسی (ع)” ساخته شود و مابقی آن توسط کارگردان دیگر مثل آقای شورجه ادامه پیدا کند که به بهانه پول نداشتن کار ساخت این اثر مهم تا به حال معطل مانده است.

بصیر سلحشور در مورد برآورد هزینه پروژه “موسی (ع)” می‌گوید: آن زمان برآوردی که پدرم به صدا و سیما داده بود حدود ۱۲۰ میلیارد بود، اما حالا و با توجه به گران شدن هزینه تولید احتمالاً این رقم تا سه یا چهار برابر افزایش پیدا کرده است. امیدوارم حال جمال شورجه زودتر خوب شود و با مساعدت مسئولان صدا و سیما این پروژه هر چه سریع‌تر وارد مرحله تولید شود. واقعیت این است که محتوای این سریال قصه‌هایی دارد که می‌تواند دنیا را تکان بدهد و من معتقدم سریال “موسی (ع)” می‌تواند از صد‌ها موشک شهاب ۳ اثرگذارتر باشد و علت آن هم این است که امروزه می‌توان با تولید یک اثر سینمایی نگرش و طرز فکر جوامع مختلف را تغییر داد یا اصلاح کرد.

بصیر سلحشور تاکید کرد: هر چند برخی افراد اعلام کرده‌اند این اثر وارد پیش‌تولید شده، اما من فکر می‌کنم که چنین اتفاقی نیفتاده است.